Adopţia Inteligenţei Artificiale nu mai este doar un trend tehnologic, ci o decizie strategică esenţială pentru companiile care vor să rămână relevante, consideră Arthur Rădulescu, Founder & CEO MerchantPro, platformă de e-commerce.
“Adopţia AI-ul trebuie făcută într-un mod asumat ca gândire de business. În multe ţări există o direcţie clară de înglobare a AI-ului în fiecare ramură de business. Cei care nu reuşesc să se adapteze pe zona aceasta vor rămâne rapid în urmă”, a spus Arthur Rădulescu la ZF RETAIL SUMMIT 2025.
Ce a mai declarat Arthur Rădulescu:
♦ Nu cred că răbdarea este cea mai bună în domeniul online sau în domeniul businessurilor din tehnologie.
♦ Trecem printr-o perioadă de schimbare care are loc cu o viteză extraordinar de mare. Nu cred că putem avea răbdare în anumite businessuri. Din contră, cred că principala calitate a unui antreprenor, astăzi, trebuie să fie agilitatea şi flexibilitatea în business, care se traduce în platformă, echipă, viziune.
♦ Văd mult potenţial în continuare în diverse zone online. Am observat creşteri remarcabile pe zona de produse cosmetice în cursul anului trecut, zona a depăşit ca volum pentru prima dată verticala de fashion.
♦ Am observat o creştere semnificativă pe zona de farma.
♦ Cred că retailul alimentar are o perspectivă de creştere mare în următorii ani pe partea de online şi observăm o iniţiativă încă scăzută pe partea de B2B, dar care trebuie să existe în continuare.
♦ Businessurile B2B n-au înţeles deocamdată că toate lucrurile treubuie automatizate. Digitalizarea este extrem de importantă, dar şi aici trebuie să fim atenţi cum o facem. Digitalizarea trebuie să aibă loc rapid, să aibă aceeaşi direcţie cu trendul automatizărilor şi a AI-ului care ar trebui să cuprindă toate zonele de business.