Mihai Aniţei, şeful Azomureş: Combinatul este făcut pentru export. Am schimbat strategia şi am zis să vindem 80% din producţie pe piaţa internă şi nu la export. Suntem foarte aproape de această ţintă.
Producătorul de îngrăşăminte
Azomureş, deţinut de grupul elveţian Ameropa, a ajuns să vândă două treimi din ce produce către fermele de pe piaţa locală în condiţiile în care în urmă cu trei ani ponderea vânzărilor locale era de trei ori mai mică, iar compania se baza pe livrările la export.
Compania mizează astfel pe creşterea cererii în fermele locale, unde productivitatea este şi la jumătate faţă de cea a marilor producători din Uniunea Europeană.
„Combinatul este făcut pentru export. Am schimbat strategia şi am zis să vindem 80% din producţie pe piaţa internă şi nu la export. Suntem foarte aproape de această ţintă“, a spus Mihai Aniţei, şeful Azomureş, la evenimentul „Mediafax Talks about Agriculture“.
Strategia producătorului de îngrăşăminte, cu afaceri de peste 360 milioane de euro anual, arată interesul pe care îl strâneşte piaţa agricolă locală în faţa investitorilor şi potenţialul de creştere pe care îl are piaţa de agrobusiness în următorii ani.
„Ne aşteptăm la ritmuri de creştere de două cifre pentru consumul de îngrăşăminte, în ton cu ritmul de creştere al întregii agriculturi“, a spus Mihai Aniţei. România urmează să fie în acest an pe locul şase în UE la producţia de cereale şi pe locul al treilea la recolta de seminţe oleaginoase, potrivit COCERAL, organizaţie europeană a traderilor de materii prime agricole.