Retail&Agrobusiness

„Back to school“ în vreme de pandemie. Librăriile se aşteaptă la scăderi masive la vânzările de rechizite în cel mai atipic an şcolar. Cumpărăturile pentru şcoală aduceau, de regulă, 15% din vânzări

ANALIZĂ ZF

„Back to school“ în vreme de pandemie. Librăriile...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

29.08.2020, 14:06 254

♦ Părinţii nu ştiu ce să pună pe lista de cumpărături pentru începutul anului şcolar, pentru că nu ştiu dacă îşi vor trimite copiii la şcoală sau nu pe 14 septembrie.

Vânzările de rechizite pe care librăriile le aveau în lunile august-septembrie odată cu campaniile „Back to school“ sunt anul acesta mai mici cu până la 50% în cazul unor lan­ţuri, în condiţiile incer­ti­tudinii care planează asu­pra contextului în care va în­cepe anul şcolar. Scăderile deja se văd, iar li­bră­riile au făcut comenzi mai mici către fur­ni­zori.

„Luna septembrie reprezintă, în mod normal, perioada de vârf a vânzărilor în cadrul so­cietăţii noastre, datorită începerii noului an şcolar. Ţinând cont de situaţia actuală legată de pandemie şi incertitudinea începerii anului şcolar, preconizăm o vânzare mai redusă comparativ cu ceilalţi ani. În luna august, vân­zările sunt mai mici cu 40% faţă de anul tre­cut“, spune Alina Mirea, de la Compania de Librării Bucureşti, o reţea cu 41 de magazine în Capitală, potrivit datelor de pe site.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO