Retail&Agrobusiness

Berarii nu mai cred în minuni nici în a doua jumătate a anului. Consumul a scăzut cu 8% în primul semestru

Onno Rombouts, preşedinte al Asociaţiei Berarii României şi managing director al Heineken România: A rămas puţin timp până la finalul anului pentru a întoarce rezultatele.

Onno Rombouts, preşedinte al Asociaţiei Berarii României şi managing director al Heineken România: A rămas puţin timp până la finalul anului pentru a întoarce rezultatele.

Autor: Mădălina Panaete

25.09.2014, 20:03 189

Consumul de bere din vara aceasta a fost mai slab decât cel de anul trecut, iar până la finalul anului a mai rămas puţin timp pentru a recupera din scăderile din prima parte a anului, spune Onno Rombouts, preşedintele Asociaţiei Berarii României, care reuneşte cei mai mari jucători de pe piaţa locală a berii. 

Datele Institutului Naţional de Statistică arată o scădere de 8% a consumului de bere în primul trimestru al acestui an comparativ cu perioada similară din 2013, fiind cel mai slab prim semestru din ultimii nouă ani. În acelaşi timp, primele două luni de vară, respectiv iunie şi iulie, au înregistrat cumulat un declin de 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2013.

„Combinaţia dintre vremea nefavorabilă şi scăderea economiei României în trimestrul al doilea nu a ajutat piaţa berii. (...) A rămas puţin timp până la finalul anului pentru a întoarce rezultatele“, a spus Onno Rombouts, care conduce de la începutul acestui an asociaţia din care fac parte Bergenbier, Heineken, Rom­aqua, Ursus, URBB, Asociaţia Producătorilor de Hamei din România, Berarium şi Soufflet Malţ.

Vremea, urmată de competiţiile fotba­listice, la care se adaugă puterea de cumpărare şi stabilitatea macroeconomică sunt cei mai importanţi vectori de creştere pentru piaţa berii, spuneau anterior reprezentanţii com­paniilor din industria de profil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO