Retail&Agrobusiness

Black Friday 2015: Românii vor cheltui online cu o treime mai mult faţă de 2014

Black Friday 2015: Românii vor cheltui online cu o treime mai mult faţă de 2014

Autor: Emil Popescu

19.11.2015, 11:25 372

"De asemenea, şi suma medie cheltuită de Black Friday se va dubla faţă de media anuală. Astfel, în acest an, tranzacţia medie zilnică a fost de 230 de lei, iar în vinerea reducerilor românii vor cheltui, în medie, 460 lei. Apetitul consumatorilor pentru preţurile scăzute anunţate deja de retailerii online va impacta şi numărul total de plăţi digitale realizate pe teritoriul României, acesta urmând să crească cu peste 50%, într-un ritm similar cu cel de anul trecut", arată NETOPIA, într-un comunicat.

În ceea ce priveşte dispozitivele de pe care se vor face plăţile online de Black Friday, aproximativ o treime vor fi generate de pe tablete şi telefoane cu sisteme de operare smart, iar restul de pe desktop-uri şi laptop-uri.

"Ecommerce-ul reflectă, poate, cel mai bine evoluţia consumului din România. Se simte o stabilitate financiară care îi determină pe români să cumpere. Şi chiar dacă o fac în cadrul unui eveniment tradiţional, cu reduceri masive, este important că vor cheltui mai mult decât anul trecut şi o vor face, din ce în ce mai mult, utilizând cardul în detrimentul rambursului", a declarat Antonio Eram, CEO şi Fondator NETOPIA mobilPay.

Totodată, anul acesta va fi primul Black Friday din România în care consumatorii pot plăti inclusiv cu Bitcoin produsele comandate, la toţi comercianţii parteneri NETOPIA mobilPay care au implementat tranzacţiile cu moneda digitală.

Referitor la obiceiul de consum la nivelul oraşelor importante din ţară, previziunile NETOPIA mobilPay arată că acesta se va menţine inclusiv de Black Friday, cu peste jumătate dintre plăţi realizate din Bucureşti, urmate de cele din Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Iaşi şi Constanţa, fiecare cu o rată între 5% şi 3%. Cele mai multe tranzacţii vor fi realizate pentru produse IT&C, fashion, cosmetice, home & deco, cărţi, dar şi pachete turistice sau bilete de avion.

Managerul general al eMag, Iulian Stanciu, estimează că piaţa promoţiilor de Black Friday va depăşi un miliard de lei anul acesta, din care eMag şi Flanco ar urma să acopere aproximativ 30%.

AFACERI DE LA ZERO