♦ Napolact a fost ultima achiziţie importantă a grupului FrieslandCampina de pe plan local, o tranzacţie evaluată la acea vreme la peste 10 milioane de dolari şi făcută în mai multe tranşe ♦ Acum, dacă s-ar vinde toată compania, inclusiv cele două fabrici, tranzacţia ar fi estimată la circa 60-70 de milioane de euro.
O posibilă preluare a brandului românesc Napolact şi implicit a fabricilor în care acesta este produs ar putea trimite viitorul cumpărător direct în prima ligă a procesatorilor de lapte din România, dar şi proprietarul unuia dintre cele mai puternice branduri româneşti, care are în spate o istorie de 120 de ani. Deşi brandul Napolact a apărut abia în ’90, a devenit unul dintre cele mai vândute mărci în toate gamele de produse, de la lapte până la iaurturi, unt şi produse bio. Conform celor mai recente date, Napolact reprezintă peste 60% din cifra de afaceri generată de FrieslandCampina România.
În 2023 (ultimele date disponibile), FrieslandCampina a avut o cifră de afaceri de 564 mil. lei, în scădere cu 2% faţă de anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. De asemenea, compania a raportat o pierdere de 200.000 de lei, faţă de un câştig de peste 200.000 de lei în 2022. În 2023, compania a avut un număr mediu de 491 de salariaţi. În piaţa de procesare a laptelui, FrieslandCampina este al cincilea jucător ca afaceri, după Albalact, Danone, Olympus şi Hochland, toate făcând parte din grupuri străine. Însă, Napolact este unul dintre cele mai puternice branduri româneşti din lactate, principalul rival fiind Zuzu, o marcă mai tânără deţinută de Albalact (Lactalis). De altfel, de-a lungul anilor, Napolact s-a poziţionat ca un brand românesc care foloseşte lapte din Ardeal. Mai mult, a deschis în 2015 piaţa lactatelor bio, fiind primul producător cu o gamă extinsă de astfel de produse.