Retail&Agrobusiness

Brandurile care pun România pe harta businessului mondial: Dacia şi Bitdefender au dat tonul, dar alte mărci de consum vin puternic din urmă

ANALIZĂ

Aur’a Mineral Water a ajuns pe pieţele din China, Singapore, SUA, Dubai, Franţa şi continuă expansiunea.

Aur’a Mineral Water a ajuns pe pieţele din China, Singapore, SUA, Dubai, Franţa şi continuă expansiunea.

Autor: Cristina Roşca

29.03.2019, 18:40 1713

♦ Pufuleţii Gusto şi-au găsit loc pe rafturile magazinelor din toată lumea, printre care şi pe cele ale supermarketului din gara centrală din Viena ♦ Snackurile Croco fac şi ele înconjurul lumii, oprindu-se şi în benzinăriile din Georgia ♦ Dermatocosmeticele Ivatherm au ajuns în farmaciile din Dubai, Croaţia sau Japonia ♦ Dacia rulează pe străzile din Cuba, Noua Caledonie sau Islanda ♦ Iar antivirusul Bitdefender este fără doar şi poate cel mai utilizat brand românesc peste graniţă, fiind folosit de peste 500 de milioane de persoane, adică unu din 15 oameni din lume. Iar acestea sunt doar câteva exemple.

Numărul mărcilor „made in Romania“ care au depăşit gra­niţele ţării este mult mai mic decât în cazul altor state, cât şi din Occident, dar şi din regiune, unde ţări ca Polonia au pariat puternic pe internaţio­nalizarea brandurilor proprii. Totuşi, în ultimii ani antreprenorii locali au prins curaj să treacă dincolo de graniţă cu produsele şi serviciile pe care le-au creat în ani şi ani de muncă. Oamenii de afaceri locali au fost încurajaţi de exemplul unor mărci ca Dacia sau Arctic, mărci româneşti cu tradiţie care ajung în toate colţurile lumii, mai ales după ce au intrat în portofoliul unor multinaţionale ca Renault (Franţa) şi Arcelik (Turcia).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO