Retail&Agrobusiness

Brandurile din liga secundă a modei au afaceri de 2,3 miliarde de lei şi peste 630 de magazine

ANALIZĂ

Brandurile din liga secundă a modei au afaceri de 2,3...

Autor: Cristina Roşca

29.05.2019, 21:00 153
♦ Piaţa îmbrăcămintei este dominată clar de trei giganţi internaţionali, respectiv Inditex (proprietarul Zara), H & M şi Pepco, care au împreună aproape 400 de magazine şi afaceri de peste 3,5 mld. lei (760 mil. euro) anual, conform estimărilor ZF ♦ În spatele lor, pe o piaţă de haine evaluată la 14 mld. lei (peste 3 mld. euro), la care se adaugă 4,6 mld. lei (1 mld. euro) pe pantofi, se dezvoltă însă peste 100 de branduri locale şi internaţionale.
 

Piaţa modei din România este considerată de consultanţii şi de executivii din industrie ca fiind pu­ternic competitivă, cu un număr de branduri – preponderent străine, dar şi locale – similar cu cel de pe pieţe mai dezvoltate eco­no­mic şi cu putere de cum­părare pe măsură. Astfel, peste 100 de nume se luptă pentru cele 14 mld. lei pe care românii le cheltuie pe haine. Acestora li se adaugă alte 4,6 mld. lei pe încăl­ţă­minte, însă aici lupta se dă atât între jucătorii specializaţi, cât şi între marile branduri de modă care au în ofertă şi pantofi. Mai exact, Zara şi H&M au în portofoliu şi rochii, dar şi sandale, deşi ponderea primelor în totalul produselor e mai mare. Această situaţie e specifică celor mai multe mărci. Pe de altă parte, jucătorii din re­tailul de încăl­ţă­minte vând doar pantofi şi genţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO