Retail&Agrobusiness

Brandurile din liga secundă a modei (Kenvelo, Takko, Miniprix etx.) au afaceri de 1 mld. lei cu 450 de magazine

Magazinele Zara, H&M şi C&A sunt cele mai mari, ajungând până la 2.500 mp. Ele sunt şi de 10-20 de ori mai mari decât ale concurenţei

Magazinele Zara, H&M şi C&A sunt cele mai mari, ajungând până la 2.500 mp. Ele sunt şi de 10-20 de ori mai mari decât ale concurenţei

Autor: Cristina Rosca

16.08.2016, 17:45 406

Giganţii internaţionali Inditex (Zara), H&M şi C&A „guvernează“ piaţa mondială a modei, dar fac regulile şi pe piaţa românească, unde au afaceri cumulate de 2 mld. lei cu 200 de magazine. În umbra lor însă se dezvoltă alte sute de branduri locale şi internaţionale care reuşesc să obţină afaceri de zeci sau chiar peste 100 de milioane de lei fiecare.

În topul celor mai mari branduri din liga secundă se numără, potrivit datelor ZF, Kenvelo Grup, New Yorker, Takko şi LcWaikiki, fiecare cu un business de peste 100 mil. lei. Ele sunt urmate de nume precum Koton, Miniprix sau Orsay, care se apropie de acest prag.

Ziarul Financiar a selectat 20 de grupuri de modă locale şi internaţionale care se dezvoltă în umbra celor trei mari şi care au afaceri cumulate de peste 1 mld. lei cu circa 450 de magazine. Unele dintre aceste grupuri, cum este cazul Kenvelo, LPP sau Dolbos operează direct sau în franciză mai multe branduri. Pentru ele, ZF a luat cifra de afaceri cumulată a acestora, la fel ca în cazul Inditex. Spaniolii de la Inditex au în portofoliu şapte branduri cu care sunt prezenţi  offline, respectiv Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Zara Home şi Oysho.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO