Retail&Agrobusiness

Burger King sistează dezvoltarea pe piaţa din România. Restaurantele deja existente rămân deschise. Pe plan local, brandul american e prezent în sistem de franciză

Burger King sistează dezvoltarea pe piaţa din România....

Autor: Cristina Roşca

20.03.2022, 00:07 20093

Grupul american Burger King, unul dintre cele mai cunoscute lan­ţuri de fast-food din lume, a sus­pendat dezvoltarea în România şi în ţările din regiune. Francizatul, gru­pul polonez Amrest, păstrează însă restaurantele deja deschise, e vorba de un total de 93 de unităţi pe cinci pieţe.

„Pe 1 februarie 2022, Burger King Europe Gmbh a informat Amrest privind întreruperea, înce­pând cu aceeaşi zi, a acordurilor de dez­voltare a brandului pe pieţele din Polonia, Cehia, Slovacia, Bulga­ria şi România. Amrest va continua să opereze cele 93 de restaurante Burger King pe care le deţine în aceste ţări, respectând contractele de franciză semnate, care vor rămâ­ne în vigoare. Astfel, veniturile, pro­fitul opera­ţional (EBITDA) şi acti­ve­le Amrest nu vor fi afectate în mod semnificativ de această deci­zie“, spun oficialii grupului polonez.

Primul restaurant Burger King a fost inaugurat de Amrest în Româ­nia în urmă cu doi ani şi jumătate.

Acum sunt operaţionale nouă unităţi. Amrest mai are şi franciza Starbucks în România, însă acordul dintre părţi expiră în 2023.



 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO