Personalizarea produselor şi ambalajelor a fost un factor esenţial în succesul Chocolissimo, diferenţiind brandul pe piaţa ciocolatei premium din România. Ce alte forme de personalizare ar putea atrage şi mai mulţi consumatori?
Pe o piaţă nouă, este necesar să îţi demonstrezi calitatea şi să îţi validezi promisiunile în timp”, descrie Aura Oprea, fondatoarea Chocolissimo, experienţa sa de un deceniu deja pe piaţa ciocolatei premium în România. Adaptarea la nevoile contextuale şi introducerea unor produse şi servicii adecvate au reprezentat factori esenţiali în consolidarea poziţiei brandului lansat pe piaţa românească în 2014. De atunci şi până acum, Chocolissimo s-a concentrat pe adaptarea la cerinţele locale, având în vedere că, deşi brandul era cunoscut pe pieţe precum Polonia, Germania, Franţa sau Austria, România reprezenta o provocare.
Reprezentanţii companiei au menţionat că a fost necesar un proces îndelungat pentru a construi încrederea consumatorilor şi pentru a demonstra calitatea produselor. Produsele personalizate au jucat un rol important în succesul companiei. Telegrama din ciocolată, de pildă, rămâne unul dintre cele mai populare produse datorită posibilităţii de personalizare şi impactului vizual. Aceasta include un mesaj din litere de ciocolată, livrat într-o cutie asemănătoare unui plic. Segmentul corporate preferă, de asemenea, formele personalizate din ciocolată, printre care s-au numărat replici ale unor camioane de ciment, sticle de băuturi sau alte produse reprezentative pentru diverse companii. Potrivit Aurei Oprea, „executăm astfel de forme de peste un deceniu, fiind un punct forte al portofoliului nostru”.
Un alt element distinctiv al Chocolissimo este personalizarea produselor, care, alături de calitatea ciocolatei, contribuie la diferenţierea pe piaţă. Proiectele corporate includ replici de produse, mesaje din ciocolată şi ambalaje personalizate în funcţie de nevoile clienţilor. Printre exemplele de succes se numără colaborarea cu Coca-Cola, care a implicat personalizarea unei sticle de suc şi a ambalajului acesteia. Reprezentanţii companiei observă că interesul pentru ciocolata premium a crescut în România, consumatorii fiind tot mai atraşi de produse rafinate, de înaltă calitate. Atenţia acordată ingredientelor şi originii acestora este un alt aspect important. Creşterea acestui segment de piaţă a fost susţinută de campaniile de marketing desfăşurate, în special în perioadele de sărbători, precum Crăciunul, Paştele sau Valentine’s Day. Compania a utilizat strategii axate pe unicitatea produselor, inclusiv colaborări cu influenceri şi lansarea de produse sezoniere adaptate cerinţelor pieţei.