Retail&Agrobusiness

Business Magazin. Doi prieteni au făcut un business, Maxlife, din pasiunea lor pentru pescuit şi vânătoare: Când a venit criza ne aşteptam ca business-ul să moară complet pentru că lumea nu avea voie să meargă la vânătoare şi pescuit, dar în schimb afacerea a explodat şi am vândut echipamente de pescuit şi de 5.000 de euro

Autor: Alexandra Cepăreanu

19.06.2021, 19:04 211

Pasiunea pentru vânătoare şi pescuit a doi prieteni şi lipsa articolelor dedicate celor două activităţi în mediul online au dus la înfiinţarea businessului Maxlife.ro.  Doi antreprenori români au ajuns astfel să vândă produse pentru pescuit, vânătoare şi tir sportiv de jumătate de milion de euro în primul an al pandemiei.

În martie 2020, când a fost impusă starea de urgenţă, ne aşteptam ca businessul să moară complet, pentru că nu mai avea voie lumea să meargă la vânătoare şi pescuit, dar am avut o creştere enormă în lunile ce au urmat. Ne-am gândit că poate oamenii au avut timp să se informeze mai mult şi au investit în pasiuni”, a spus Mihnea Ştefan, cofondator şi director de achiziţii în cadrul Maxlife.ro, în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace.

Astfel, pe parcursul anului trecut, compania Maxlife.ro, care vinde produse şi articole de pescuit, vânătoare şi tir sportiv, şi-a majorat afacerile cu aproximativ 55%, ajungând astfel la afaceri de aproape 500.000 de euro, iar valoarea bonului mediu s-a dublat şi aceasta în unele cazuri. „Se cer produsele scumpe, precum sonarele de pescuit, lunete scumpe de vânătoare, haine specializate pentru vânătoare.

Spre exemplu, un sonar de pescuit poate să ajungă şi la un preţ de 4.000 - 5.000 de euro şi o lunetă la 3.000 – 4.000 euro. În plus, am început să primim mai multe comenzi din zona rurală, am primit şi din zone de care nu auzisem până la acel moment. De asemenea, valoarea bonului mediu a crescut şi aceasta pe parcursul anului trecut, de la 250 de lei la 300 de lei sau chiar la 500 de lei.”

Pentru a veni în întâmpinarea cererii crescute, Maxlife.ro a crescut numărul de produse şi articole dedicate pescuitului, activităţii de vânătoare şi tirului sportiv la circa 7.000. „Anul trecut şi noi am listat mai multe produse pe platformă. În prezent, avem circa 7.000 de produse active pe platforma proprie, un pic mai puţine pe platforma Marketplace şi în jur de 1.000 de produse în showroomul din Bucureşti, dar putem aduce clienţilor orice produs în 15 minute.” Mihnea Ştefan şi prietenul lui din copilărie au decis să înfiinţeze businessul Maxlife.ro în 2013, după ce au observat că pe piaţa online nu se găsesc produse şi articole dedicate acestor activităţi, cu toate că cerere exista. „În 2013 am observat noi că oferta de produse de vânătoare şi pescuit pe piaţa online era săracă şi în ceea ce privea atât produsele scumpe, cât şi serviciile postvânzare. Astfel, cum aceste două activităţi erau pasiunile noastre din copilărie – a mea vânătoarea şi a colegului de business pescuitul –, ne-am gândit să deshidem un site cu articole de pescuit, vânătoare şi tir sportiv, iar asta s-a dovedit a fi o decizie bună”, îşi aminteşte cofondatorul Maxlife.ro. De asemenea, un atu cu care a plecat la drum compania a fost reprezentat de faptul că cei doi antreprenori deja se cunoşteau cu furnizorul de articole şi produse de vânătoare Arrow International.

În primii ani de activitate compania Maxlife vindea produsele doar pe site-ul propriu, însă, în 2017, cei doi antreprenori au observat că pe platforma eMAG Marketplace există cerere pentru astfel de articole, însă oferta nu exista, astfel că au decis să listeze produsele şi pe platforma deţinută de eMAG. „Am decis să ne listăm noi produsele pe platformă. Am investit circa 2.500 de euro pentru a sincroniza platformele, am listat produsele, am automatizat fluxul de vânzare şi a fost un pas bun pentru businessul nostru.” În prezent, canalul principal de vânzare este reprezentat tot de mediul online, deşi recent compania a deschis un showroom în Bucureşti, în zona Pallady, unde se află şi depozitul central al companiei. „Circa 65% din vânzări sunt înregistrate pe platforma online proprie, aproximativ 30% prin platforma eMAG Marketplace şi circa 5% vin din comparatoarele de preţuri şi alte site-uri pe care sunt listate produsele.” Mihnea Ştefan spune despre pasul făcut recent în mediul online, mai exact în urmă cu nici o lună, că decizia a venit ca răspuns la planurile şi viziunea companiei. „Vrem să oferim oamenilor posibilitatea să vadă şi să atingă produsele înainte de a le achiziţiona. În timp am ajuns la concluzia că este bine să avem şi un showroom, unde clienţii să vină să vadă produsele sau chiar să ridice produsele rezervate pe site. E un pas logic să venim şi în mediul offline. Traficul este mai greoi, momentan nu ştie lumea de noi. Urmează să pornim câteva campanii de promovare, dar ne aşteptăm să ne calce lumea pragul.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO