Retail&Agrobusiness

Carrefour a implementat tehnologia blockchain în sectorul alimentar. Clienţii au posibilitatea de a afla informaţii, direct de la fermă, despre originea produselor pe care le consumă

Carrefour a implementat tehnologia blockchain în sectorul alimentar. Clienţii au posibilitatea de a afla informaţii, direct de la fermă, despre originea produselor pe care le consumă

Autor: Florentina Niţu

21.04.2021, 11:39 307

Grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai importanţi jucători din comerţul local după cifra de afaceri, a implementat tehnologia blockchain în sectorul alimentar. Practic, compania făcut un parteneriat cu ferma Avicola Rojişte din judeţul Dolj pentru a dezvolta un produs nou - ouă de la găini care nu au fost hrănite cu furaje ce conţin organisme modificate genetic - pe cutia căruia este un QR code, pe care clientul îl poate scana şi va afla informaţii, direct de la fermă, despre originea şi calitatea produselor pe care le consumă. Reprezentanţii companiei nu au dorit să spună valoarea investiţiei.

„Clienţii noştri îşi doresc să cumpere produse româneşti de a căror origine să fie siguri, să afle mai multe despre felul în care sunt crescute şi hrănite animalele de la care provin aceste produse şi să aibă garanţia că toate angajamentele noastre în legătură cu calitatea şi siguranţa mărcilor proprii Carrefour sunt respectate de partenerii noştri” a declarat Gabriela Rădulescu, director calitate în cadrul Carrefour România.

Ferma Avicola Rojişte este deţinută de familia Duică, care creşte anual 45.000 de găini, dintre care 15.000 de găini sunt crescute conform procedurilor specifice marca filiera calităţii – fără organisme modificate genetic în hrană. Producţia celor 15.000 de găini este livrată în proporţie de 75-100% lunar către Carrefour, ceea ce înseamnă aproximativ 200.000 de ouă.

Gabriela Rădulescu a adăugat că prin aplicaţia blockchain, clienţii pot afla unde s-au născut găinile ouătoare, care este ferma în care sunt crescute şi condiţiile de bunăstare animală asigurate de fermier, cu ce sunt hrănite şi care este provenienţa alimentelor şi, mai apoi, unde sunt ambalate ouăle înainte de livrarea în magazine.

Coline Montini, responsabil Filiera Calităţii & Bio în cadrul Carrefour, a afirmat că implementarea tehnologiei în România a durat un an, România fiind a şaptea ţară în care grupul a introdus tehnologia blockchain. La nivel global, Carrefour are 37 de blockchain-uri şi îşi doreşte să mai dezvolte pe plan local şi pentru alte produse, precum peştele, în următorii cinci ani.

AFACERI DE LA ZERO