Retail&Agrobusiness

Carrefour lucrează cu 250 de producători locali de fructe şi legume. „Mulţi producători nu sunt organizaţi în entităţi juridice“

Autor: Cristina Rosca

24.07.2015, 00:08 1015

România este unul dintre cei mai mari zece producători de fructe şi legume din Europa, însă piaţa este extrem de fragmentată, cu exploataţii de câteva sute de metri pătraţi în sere şi solarii.

Grupul francez Carrefour, prezent pe piaţa locală cu circa 180 de magazine sub mai multe formate printre care supermarketuri, hiper­mar­keturi şi magazine de proximitate, lucrează pe piaţa locală cu aproximativ 250 de producători români de legume şi fructe, potrivit datelor oferite de companie.

„Am început să colaborăm cu aceştia încă din 2001, de la intrarea pe piaţa din România.“

Reprezentanţii Carrefour nu au precizat însă cât reprezintă businessul pe care îl obţin din vânzarea fructelor şi legumelor ro­mâneşti. În contextul în care în general vânzarea tuturor fructelor şi legumelor aduce circa 5% la businessul unui hipermarket, în cazul Carrefour valoarea totală a vânzărilor pe această categorie poate fi estimată la 50-70 mil. euro, potrivit datelor ZF. La total însă, legumele şi fructele româneşti contribuie cu o cotă mică dat fiind că producţia este sezonieră. Astfel, potrivit estimărilor ZF, vânzările de cartofi, mere şi roşii „made in Romania“ sunt de sub 10 mil. euro în reţeaua Carrefour.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO