Retail&Agrobusiness

Cât de des se modifică preţurile la raft în marile lanţuri de magazine? Retailerii: „Operăm săptămânal schimbări de preţuri“. „Modificăm preţurile doar dacă vin majorări de la furnizori.“

Cât de des se modifică preţurile la raft în marile...

Autor: Cristina Roşca

03.11.2022, 08:30 217

În ultimul an, preţurile alimentelor de bază s-au mărit cu până la 30-50%, un ritm record care a dus invariabil la scăderea puterii de cumpărare dat fiind că majorările salariale nu au putut ţine pasul cu inflaţia. Tocmai de aceea, ZF încearcă să urmărească ce se întâmplă cu preţurile din marile magazine din România, magazine care controlează 70% din comerţul alimentar local.

„Săptămânal sau chiar zilnic“ şi „doar dacă vin majorări de la furnizori“ sunt răspunsurile primite de la retaileri privind frecvenţa cu care se modifică preţurile.

Din cele opt reţele de retail modern, doar trei au răspuns solicitării ZF privind modul şi frecvenţa cu care se modifică preţurile. Lidl, Carrefour, Auchan, Penny şi Mega Image au preferat să ţină, din nou, la secret modul în care stabilesc preţurile.

„Singurele situaţii în care suntem nevoiţi să generăm schimbări de preţ sunt determinate de solicitările argumentate de producători/parteneri în condiţii de transparenţă, mediu competitiv, context marcoecono­mic“, spun reprezentanţii Kaufland România.

Ziarul Financiar a scris încă de acum câteva luni că inflaţia întinde la maximum coarda relaţiilor dintre marii retaileri şi producători, iar creşterile de preţ sunt mărul discordiei. Reprezentanţii Profi adaugă că operează schimbări de preţuri săptămânal, unele pentru aliniere cu concurenţa, altele pentru promoţii.

„Factorii care determină aceste modificări sunt promoţiile şi schimbările venite de la furnizor. Diferenţa dintre 2022 şi anii anteriori e frecvenţa cu care furnizorii modifică preţurile. Înainte o făceau o dată pe an, acum o fac şi de 2-3 ori pe an.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO