Retail&Agrobusiness

Căutătorii de trufe. Luna’s Premium Truffles, o afacere născută în anul de criză 2008, trimite trufe din pădurile României celor mai exclusiviste restaurante din lume, cu stele Michelin

Trufarii cu experienţă ţin cont de fazele lunii atunci când îşi planifică zilele de căutare. Aşa cum luna influenţează mareele prin forţa sa gravitaţională, se crede că are şi un efect asupra recoltării trufelor, mai ales în perioada de lună plină

Trufarii cu experienţă ţin cont de fazele lunii atunci când îşi planifică zilele de căutare. Aşa cum luna influenţează mareele prin forţa sa gravitaţională, se crede că are şi un efect asupra recoltării trufelor, mai ales în perioada de lună plină

Autor: Florentina Niţu

27.04.2025, 08:49 2287

Pentru export se folosesc ambalaje speciale şi servicii de curierat express, astfel încât trufele ajung în 24 de ore oriunde în Europa  Cifra de afaceri realizată din vânzarea trufelor a fost de 275.000 de euro pentru sezonul trecut.

Anul 2008 a fost unul de coti­tură pentru multe afaceri. Criza bătea la uşă, resur­se­le deveneau tot mai valo­roase, dar cine avea ochi să vadă găsea şi oportunităţi. Mihai Constan­tinescu, care lucra la acel moment de mai mulţi ani în domeniul resurselor umane, a lăsat biroul în urmă şi a ieşit în natură, la vânătoare de trufe, considerate „aurul negru“ al pădurii. Alături de un prieten din liceu şi cu o investiţie modestă de 500 de euro în doi câini - un brac german şi un labrador, a pornit Luna’s Premium Truffles, care trimite în prezent trufe şi produse pe bază de trufe în aproape toată Uniunea Europeană, dar şi în SUA şi Japonia. Produsele ajung inclusiv în restaurante cu stele Michelin, iar în 2024 au adus venituri de circa 275.000 de euro.

„Povestea Luna’s Premium Truffles a început în urmă cu 17 ani, pe vremea când activam de mai mulţi ani în domeniul resurselor umane şi simţeam nevoia unei schimbări. Am citit despre trufe şi m-a fascinat a­ceas­tă lume misterioasă, în care se împletesc pădu­rea, animalele, ciupercile şi un anumit grad de li­ber­tate pe care îl oferă această activitate. Am studiat, am întrebat, am greşit, am învăţat. A fost şi continuă să fie un proces organic“, spune Mihai Constantinescu, fondator al businessului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro