Retail&Agrobusiness

Ce tip de bere a crescut cu 20% în plină pandemie?

Ce tip de bere a crescut cu 20% în plină pandemie?

Autor: Alexandra Matei

06.04.2022, 15:45 312

Mixurile de bere şi berile aromatizate, precum şi berea fără alcool au înregistrat cele mai mari creşteri în anul pandemic 2021.

Piaţa de bere a stagnat în 2021, iar datele prezentate de reprezentanţii Asociaţiei Berarii României în timpul conferinţei arată că românii au consumat anul trecut un volum de bere similar cu cel din 2020, respectiv 16,6 milioane hl.

Berile aromatizate şi mixurile de bere au reprezentat 3,8% din piaţă în 2021, iar berea fără alcool a deţinut o pondere de 1,7%. Acestea au înregistrat cel mai mare salt anul trecut faţă de 2020, respectiv 21% în cazul mixurilor şi 20% în cazul berii fără alcool.

„Preferinţa românilor pentru berea fără alcool sau cu un conţinut scăzut de alcool, cum sunt mixurile de bere şi berile aromatizate, este în creştere, urmând de altfel şi tendinţa europeană de consum. Deşi cu o pondere mică din piaţă, aceste segmente au înregistrat anul trecut creşteri semnificative în România. Aceasta confirmă preferinţele tot mai variate ale românilor în materie de bere, dorinţa de a experimenta gusturi noi, speciale, dar şi posibilitatea de a savura gustul berii în situaţii în care consumul de alcool nu este permis”, a spus Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României, în cadrul unei conferinţe de presă.

Piaţa de bere a stagnat în 2021, iar datele prezentate de reprezentanţii Asociaţiei Berarii României în timpul conferinţei arată că românii au consumat anul trecut un volum de bere similar cu cel din 2020, respectiv 16,6 milioane hl.

În topul preferinţelor românilor în ceea ce priveşte tipurile de bere consumate anul trecut se află berea lager, cu o pondere de 93,6%, în uşoară scădere faţă de anul anterior.

Ponderea deţinută de sectorul HoReCa în vânzările de bere a crescut anul anterior doar cu un procent faţă de 2020, până la 9%, comparativ cu o pondere de 15-20% în anii de dinainte de pandemie.

Industria berii asigură, la nivelul întregii ţări, un număr de aproape 61.000 locuri de muncă pentru români, acoperă exclusiv din producţia locală aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar jumătate din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura României.

Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în urmă cu optsprezece ani, iar printre membrii săi actuali se numără importanţi producători precum Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, dar şi microberăriile Clinica de Bere şi Scorilo.

Împreună, cei şapte producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO