Retail&Agrobusiness

Ceasurile şi încălţămintea, printre cele mai contrafăcute produse din UE

Ceasurile şi încălţămintea, printre cele mai...

Autor: Bogdan Cojocaru

07.06.2018, 00:00 270

Producătorii de bunuri de larg consum europeni pierd anual miliarde de euro din cauza creşterii fluxului de bunuri contrafăcute care intră în blocul comunitar, scrie Deutsche Welle.

Este de aşteptat ca situaţia să se agraveze în următorii ani, arată un studiu al Biroului pentru Proprietate Intelectuală al UE (EUIPO). Producătorii din Uniunea Europeană suferă anual pierderi la nivelul veniturilor de 60 de miliarde de euro  ca urmare a mărfurilor contrafăcute. În următorii ani, pierderile de venituri ar putea ajunge la 85 de miliarde de euro pe an.

„Condamnările în instanţă blânde şi rentabilitatea mare a capitalului sunt stimulente pentru bandele criminale care se angajează în activităţi de contrafacere", se arată în analiza citată. EUIPO a remarcat faptul că falsificatorii au devenit mai sofisticaţi şi acum oferă o gamă mai largă de bunuri, cu aproape toate articolele de firmă, nu doar produsele de lux, copiate în economia subterană.

Sondajul EUIPO a analizat 13 industrii şi lanţurile lor de aprovizionare, constatând că cele mai contrafăcute produse sunt ceasurile, încălţămintea, parfumurile, cosmeticele, produsele din pielea şi produsele din tutun. Preţurile scăzute şi „un grad redus de stigmatizare socială" în ceea ce priveşte achiziţionarea bunurilor contrafăcute se numără printre motivele pentru care consumatorii le cumpără.

Studiul a găsit că Albania, Marocul şi Ucraina sunt principalele naţiuni de tranzit pentru bunurile false care intră în Uniunea Europeană. O anchetă din 2016 a EUIPO a identificat Hong Kong, China, Emiratele Arabe Unite şi Turcia drept principalele surse de mărfuri contrafăcute în UE.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO