Cele mai puternice 20 de afaceri antreprenoriale româneşti din retailul cu dominantă alimentară au obţinut anul trecut afaceri de nici 2 mld. lei, de patru ori mai mici decât cele ale liderului pieţei, grupul german Kaufland.
Datele de la Registrul Comerţului arată astfel că reţelele străine domină clar piaţa, cei zece jucători cu acţionariat străin având afaceri de 27,5 mld. lei. Toate companiile din comerţul cu dominantă alimentară, peste 55.000 din care circa 40.000 cu afaceri mai mari ca zero, au terminat anul 2014 cu un business cumulat de 48,2 mld. lei. Astfel, mai bine de jumătate din piaţă stă în mâinile a zece giganţi.
În acest top au fost incluse companiile care au declarat la Registrul Comerţului codul CAEN „4711 Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun“, şi care şi-au depus rezultatele pe anul 2014. Nu intră astfel în top niciun jucător de tip cash & carry, dar nici Lidl sau Real,- Hypermarket. Discounterul german Lidl nu intră în top pentru că rezultatele pe ultimii ani nu sunt publice şi pentru că are declarat un alt CAEN decât acesta.