Retail&Agrobusiness

Cei mai puternici 20 de antreprenori au afaceri de patru ori mai mici decât Kaufland

Cei mai puternici 20 de antreprenori au afaceri de patru ori mai mici decât Kaufland

Autor: Cristina Rosca

06.11.2015, 13:00 2713

Cele mai puternice 20 de afaceri antreprenoriale româneşti din retailul cu dominantă alimentară au obţinut anul trecut afaceri de nici 2 mld. lei, de patru ori mai mici decât cele ale liderului pieţei, grupul german Kaufland.

Datele de la Registrul Co­merţului arată astfel că reţelele străine do­mină clar piaţa, cei zece ju­cători cu acţionariat străin având afaceri de 27,5 mld. lei. Toate com­paniile din co­merţul cu dominantă ali­mentară, peste 55.000 din care circa 40.000 cu afa­ceri mai mari ca zero, au ter­minat anul 2014 cu un business cu­mulat de 48,2 mld. lei. Astfel, mai bine de jumătate din piaţă stă în mâinile a zece giganţi.

În acest top au fost incluse com­paniile care au declarat la Registrul Co­mer­ţului codul CAEN „4711 Comerţ cu amă­nuntul în magazine nespe­cia­lizate, cu vânzare predo­mi­nantă de produse ali­mentare, băuturi şi tutun“, şi care şi-au depus rezultatele pe anul 2014. Nu intră astfel în top niciun jucător de tip cash & carry, dar nici Lidl sau Real,- Hy­per­market. Discounterul german Lidl nu intră în top pentru că rezultatele pe ultimii ani nu sunt publice şi pentru că are declarat un alt CAEN decât acesta.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO