Retail&Agrobusiness

Cele mai mari zece centre urbane concentrează jumătate din universul de comerţ modern

Cele mai mari zece centre urbane concentrează jumătate...

Autor: Cristina Rosca

07.10.2015, 13:00 1892

♦ Cele mai mari zece oraşe din România concentrează jumătate din magazinele de comerţ modern din piaţă ♦ Bucureştiul este dominat clar de retailerul belgian Mega Image, pe când provincia este fieful Profi ♦ Mega Image şi Cora, care s-au poziţionat mai sus în piaţă, au 70-80% din totalul numărului de magazine din cele mai mari zece oraşe din România.

Reţelele care au pus accent mare pe preţ - cum este cazul discoun­terilor Lidl şi Penny Market, al supermarketurilor Profi şi al lanţului de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland - nu şi-au concentrat atenţia pe un număr mic de oraşe mari. Ele au pariat pe provincie în ansamblul ei, pentru că aici concurenţa este redusă şi aici se bat cu reţelele tradiţionale.

„Pentru expansiune noi căutăm zonele cu putere de cumpărare mică şi medie, ţinta noastră nu este Bucureştiul, cel mai dezvoltat oraş din punct de vedere economic“, spune Daniel Cîrstea, românul care conduce opera­ţiu­nile locale ale Profi, o reţea cu 344 de ma­gazine. Profi este al doilea cel mai extins retailer din România după Mega Image, însă spre deo­sebire de acesta din urmă, reţeaua de super­marketuri a preferat să acopere cât mai multe localităţi din ţară mai degrabă decât să îşi con-centreze toată atenţia pe anumite zone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO