Din raţiuni financiare, de cele mai multe ori, sau pentru că au primit o ofertă de nerefuzat de la concurenţă, o serie de branduri străine au decis să părăsească piaţa locală şi să îşi concentreze atenţia pe alte pieţe. Cele mai multe exituri s-au soldat şi cu o tranzacţie, însă au existat şi cazuri în care „finalul“ a fost parafat de un faliment sau de o închidere a unei reţele de magazine. Majoritatea brandurilor străine de top sunt prezente în România, cele mai multe sectoare din economie fiind dominate de nume străine care vin hotărâte să cucerească poziţii de top ajutate de forţa financiară a companiei-mamă şi de notorietatea internaţională. Apple, Google, Amazon, Coca-Cola, Samsung, Mercedes sau McDonald’s sunt exemple concludente în acest sens şi sunt doar câteva dintre miile de nume care pun o cărămidă la construcţia economiei locale. De cele mai multe ori ele şi reuşesc să cucerească consumatorii locali, sectoare precum modă, băuturi răcoritoare sau telefonie mobilă fiind dominate sau chiar controlate de mărci străine. Există însă şi câteva excepţii.