Retail&Agrobusiness

Cele mai răsunătoare eşecuri sau plecări. Zece giganţi străini care nu au avut priză la publicul român: de la benzinăriile Shell la gogoşile Dunkin’ Donuts şi la hipermarketurile Real

Cele mai răsunătoare eşecuri sau plecări. Zece giganţi străini care nu au avut priză la publicul român: de la benzinăriile Shell la gogoşile Dunkin’ Donuts şi la hipermarketurile Real

Autor: Cristina Roşca

17.01.2020, 00:00 200

♦ Reţeaua de magazine cu piese auto şi alte produse similare Norauto, retailerul de mobilier Kika şi brandul de modă Forever 21 sunt cele mai recentre trei exituri ale unor giganţi străini din România ♦ Pe o piaţă dominată clar de mărci internaţionale de renume în domenii diverse, de la sectorul alimentar la auto şi de la modă şi cosmetice la IT, există însă şi branduri străine care nu au rezistat în România, printre acestea numărându-se Shell (energie), OBI (bricolaj), Real sau Billa (comerţul alimentar), ABN Amro şi RBS (bancar) sau Axa (asigurări) ♦ Care au fost motivele din spatele acestor exituri şi eşecuri?

Din raţiuni financiare, de cele mai multe ori, sau pentru că au primit o ofertă de nerefuzat de la concurenţă, o serie de branduri străine au decis să părăsească piaţa locală şi să îşi concentreze atenţia pe alte pieţe. Cele mai multe exituri s-au soldat şi cu o tranzacţie, însă au existat şi cazuri în care „finalul“ a fost parafat de un faliment sau de o închidere a unei reţele de magazine. Majoritatea brandurilor străine de top sunt prezente în România, cele mai multe sectoare din economie fiind dominate de nu­me străine care vin hotărâte să cucerească poziţii de top ajutate de forţa financiară a companiei-mamă şi de notorietatea interna­ţională. Apple, Google, Amazon, Coca-Cola, Samsung, Mercedes sau McDonald’s sunt exemple concludente în acest sens şi sunt doar câteva dintre miile de nume care pun o cărămidă la construcţia economiei locale. De cele mai multe ori ele şi reuşesc să cucerească consumatorii locali, sectoare precum modă, băuturi răcoritoare sau telefonie mobilă fiind dominate sau chiar controlate de mărci străine. Există însă şi câteva excepţii.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO