Retail&Agrobusiness

Cine sunt românii care schimbă retailul din una dintre cele mai mari şi puternice ţãri europene. Au ajuns să lucreze deja cu unele dintre cele mai mari lanţuri de supermaketuri

Autor: Ioana Niţă

27.08.2022, 07:08 1380

Un grup de români din Marea Britanie şi-au propus să aducă retailerii în secolul XXI, oferindu-le acces la o soluţie inovatoare prin care îşi pot monitoriza în timp real stocurile de la raft. Soluţia dezvoltată de echipa Neurolabs este folosită deja de lanţuri mari de supermarketuri din România, Spania şi Marea Britanie, printre acestea numărându-se Auchan pe plan local şi Uvesco în Peninsula Iberică.

Am pornit împreună cu doi colegi din Baia Mare acum trei ani şi jumătate şi am început Neurolabs cu o misiune destul de simplă: să schimbăm felul în care se livrează algoritmii de computer vision. Ce înseamnă asta mai exact? În momentul de faţă auzim destul de mult de inteligenţa artificială aplicată în computer vision specific, procese prin care se automatizează unele acţiuni vizuale – ce face un om cu ochii, fac maşinile cu camera.

Dar toate procesele de antrenare a acestor algoritmi sunt manuale, în sensul că ai nevoie de un om care să îi spună calculatorului «uite, aici ai o cutie de medicamente» de 50-100 de ori până când înţelege calculatorul despre ce e vorba. Aşa că Neurolabs a pornit la drum să schimbe tot acest proces, să îl facă mai simplu, să îl facă accesibil multor programatori, multor oameni care nu au neapărat un doctorat în computer vision. Ne propunem să facem acest lucru într-un mod diferit folosind realitatea virtuală şi lăsând calculatorul să antreneze algoritmi acolo“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Paul Pop, cofondator şi CEO al Neurolabs. El a demarat proiectul Neurolabs în toamna anului 2018, împreună cu alţi doi români cu care a studiat la Universitatea din Edinburgh – Patric Fulop şi Remus Pop.

La început, echipa Neurolabs a vrut să dezvolte o soluţie care să recunoască automat mâncarea la restaurante de tip cantină, astfel încât să automatizeze procesul de checkout, însă la scurt timp a izbucnit pandemia şi atunci start-up-ul s-a reorientat către industria de retail, însă pe termen mai lung, planul este ca tehnologia de computer vision dezvoltată să fie adaptată şi pentru alte industrii.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO