• Leu / EUR4.9449
  • Leu / GBP5.7845
  • Leu / USD4.8088
Retail&Agrobusiness

Comerţul alimentar la raport: magazinele de discount au câştigat 5% cotă de piaţă în doi ani, mâncând de la hipermarketuri şi magazine tradiţionale

Comerţul alimentar la raport: magazinele de discount au câştigat 5% cotă de piaţă în doi ani, mâncând de la hipermarketuri şi magazine tradiţionale

Autor: Cristina Roşca

07.10.2020, 07:00 292

Magazinele de tip discount sunt principalii câştigători ai comerţului cu dominantă alimentară din România, câştigând 5% cotă de piaţă în ultimii doi ani, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GkF.

La polul opus, comerţul tradiţional mai are doar 32% din vânzări, an de an cedând câteva procente jucătorilor care operează magazine moderne şi care deschid 350-400 de unităţi anual.  

„Magazinele de tip discount sunt mari câstigătorii ai comerţului modern. Cu o creştere de 37% (în primul semestru din acest an - n.red.) în valoare faţă de ianuarie - iunie 2019, magazinele de tip discount surclasează supermarketurile şi devin al doilea jucător din comerţul modern din punctul de vedere al cotei de piaţă valorice. În aceeaşi perioadă din 2019 ritmul de creştere era de două ori mai mic şi acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum“, spun analiştii GfK. Ei adaugă că cele mai afectate din cauza reducerii frecvenţei de cumpărare sunt hipermarketurile şi magazinele din comerţul tradiţional.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9449
Diferență: 0,002
Ieri: 4.9448
Azi: 4.8088
Diferență: 1,5629
Ieri: 4.7348
Azi: 5.7845
Diferență: 0,7612
Ieri: 5.7408
Azi: 4.9770
Diferență: 0,8674
Ieri: 4.9342