Lanţul de magazine Leonardo, fondat în 1994 de antreprenorul român, a fost liderul pieţei de profil încă de la înfiinţare până în 2013, când locul său a fost luat de germanii de la Deichmann.
Compania Leonardo SRL din judeţul Bihor, controlată de antreprenorul Florin Panea, care opera retailerul de încălţăminte cu acelaşi nume, a intrat în faliment la patru ani şi jumătate după ce şi-a cerut insolvenţa.
Acest lucru nu înseamnă însă dispariţia brandului Leonardo de pe piaţă, dat fiind că antreprenorul a mutat activele sănătoase pe altă companie, cu sediul la aceeaşi adresă cu cea a Leonardo SRL, aflată în faliment. În prezent mai este deschis un singur magazin operat pe această companie, dar care urmează însă să tragă la rândul său obloanele, potrivit datelor oferite de Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), adminstratorul judiciar al companiei. Reprezentanţii CITR nu au precizat însă câte magazine opera această companie.
Potrivit datelor din piaţă, începând cu anul trecut, când situaţia s-a înrăutăţit, proprietarul a înfiinţat alte societăţi pe care a mutat 20-25 de magazine, „activele sănătoase“ ale grupului. Potrivit informaţiilor ZF, compania Leonardo Calzature e Pelletterie, înfiinţată la jumătatea anului trecut, a preluat activitatea acestora. Compania Leonardo Calzature e Pelletterie este controlată de o entitate înregistrată în Hong Kong, cu 95% dintre acţiuni, alte 5% fiind deţinute de Leonardo SRL, aflată în faliment. Administratorul companiei este Florin Panea. Contactat de ZF, Panea nu a răspuns întrebărilor legate de acest faliment şi de planurile sale de viitor.
Potrivit datelor ZF, în piaţă mai există însă magazine sub brandul Leonardo, însă reprezentanţii CITR nu oferă informaţii decât despre cele operate de compania în faliment. Mai mult, ei nu precizează dacă în ultimii ani au fost transferate active de pe Leonardo SRL pe alte societăţi. Lanţul de magazine Leonardo, fondat în 1994 de antreprenorul român, a fost liderul pieţei de profil încă de la înfiinţare până în 2013, când locul său a fost luat de germanii de la Deichmann. În perioada de boom Leonardo ajunsese la peste 200 de magazine în România şi în ţările vecine şi la afaceri de peste 130 de milioane de euro. Odată cu venirea crizei şi cu intrarea pe piaţa locală a retailerilor străini în frunte cu Deichmann, businessul Leonardo a început să piardă teren.
Astfel, în a doua parte a anului 2009 Leonardo a intrat în insolvenţă cu datorii totale de 100 de milioane de euro, iar apoi compania a intrat într-un proces de reorganizare ce urma să dureze trei ani. După circa patru ani şi jumătate însă, compania a intrat în faliment.