Retail&Agrobusiness

Concurenţa a autorizat preluarea Billa de către Carrefour: trei magazine din Brăila nu intră în acord

Concurenţa a autorizat preluarea Billa de către...

Autor: Dana Ciriperu

29.06.2016, 12:03 1170

Consiliul Concurenţei a autorizat concentrarea economică prin care Carrefour Nederland BV achiziţionează magazinele Billa, cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de către Carrefour.

Astfel, Carrefour şi-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piaţa din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market şi un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate pe o perioadă semnificativă, de cel puţin 10 ani.

„În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că în zona geografică Brăila operaţiunea ar putea conduce la consolidarea poziţiei pe piaţă a Carrefour, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere a consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţurilor produselor alimentare în zonă”, se arată în comunicatul Concurenţei.

Carrefour va avea obligaţia de a pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la potenţialii cumpărători, dar şi să obţină acordul prealabil al autorităţii de concurenţă referitor la cumpărătorul desemnat.

În celelalte zone analizate nu au fost identificate îngrijorări concurenţiale având în vedere că există mai mulţi concurenţi alternativi pe aceste pieţe.

La finalul lunii decem­brie 2015 Carrefour a anun­ţat că a preluat operaţiunile locale ale Billa România într-o tranzacţie de aproape 100 mil. euro, po­trivit datelor ZF. Billa are 86 de supermarketuri şi afaceri de peste 300 de milioane de euro.

Achiziţia Billa de către Carrefour este a doua tranzacţie din retail în care Concurenţa impune măsuri suplimentare, după cazul Auchan – Real. În vara lui 2013, Concurenţa anunţa că tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de părţile implicate pe două pieţe relevante, respectiv Craiova şi Târgu-Mureş. Astfel, Auchan şi-a luat angajamentul de a nu creşte preţurile de vânzare cu mai mult de 5% faţă de media preţurilor altor magazine din reţea, pentru o perioadă de 3 ani. De asemenea, retailerul şi-a asumat obligaţia de a nu deschide noi magazine pe cele două pieţe relevante, pentru o perioadă de 5 ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO