Retail&Agrobusiness

Consumul de alimente a crescut cu 23% în iulie. „Şi noi vedem aceleaşi rate de creştere ale businessului.“

Consumul de alimente a crescut cu 23% în iulie. „Şi...

Autor: Cristina Rosca

04.09.2015, 00:08 789

Consumul de alimente a cres­cut în iulie cu peste 23% comparativ cu ace­eaşi lună a anului trecut, aceasta fiind a doua lună de „galop“ după iunie, când a intrat în vigoare reducerea TVA la produsele alimentare de la 24% la 9%. Creşterea, ce aminteşte de anii de boom vine nu doar din creşterea volumelor, ci şi din „albirea“ unor pieţe şi din orientarea clienţilor către produse mai scumpe.

„Şi noi vedem aceleaşi rate de creştere ale businessului. Avem un plus al volumelor - de sub 23% -, dar vedem că românii se orientează către produsele premium pe care le consideră acum accesibile. Au mai renunţat şi românii la parizer şi alte produse ieftine“, spune Radu Timiş, proprietarul Cris-Tim, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa produselor din carne.

El mai spune că segmentul premium creşte chiar cu peste 25%, iar estimările sale sunt că ritmul de creştere al pieţei de profil se va menţine per ansamblu la peste 20% până la finalul anului. Ritmul va diferi însă de la companie la companie în funcţie de măsurile pe care le-a luat fiecare jucător din piaţă în perioada anterioară reducerii TVA şi de activitatea pe care a avut-o în ultimele luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO