Retail&Agrobusiness

Creşte piaţa ceasurilor de lux pre-owned. Cosmin Popovici, CEO MAGNOR: În România, evoluţia este alimentată de interesul tot mai mare pentru investiţiile alternative, care dovedesc rezilienţă în contexte economice sau geopolitice nefavorabile

Creşte piaţa ceasurilor de lux pre-owned. Cosmin...

Autor: Cristina Bellu

14.11.2024, 13:19 94

Piaţa ceasurilor de lux pre-owned din România devine tot mai atractivă sub impactul dezvoltării noilor tehnologii şi schimbărilor obiceiurilor de consum ale tinerilor. De altfel, trendul local poate fi observat din ritmul susţinut de creştere, ce urmează tendinţa înregistrată la nivel global. Astfel, valoarea totală a pieţei ceasurilor de lux a ajuns în 2023 la aproape 44,2 miliarde de dolari şi se estimează să atingă 63,2 miliarde până în 2030, susţinută de o rată de creştere anuală compusă (CAGR) de 5,24%, conform unei cercetări realizate de MarkNtel.

„În România, la fel ca şi în alte ţări, de altfel, această creştere este alimentată de interesul tot mai mare pentru investiţiile alternative, care se dovedesc reziliente chiar şi în contexte economice sau geopolitice nefavorabile”, subliniază Cosmin Popovici, CEO MAGNOR, jucător pe piaţa ceasurilor de lux pre-owned din România şi deţinătorul unei platforme de tranzacţionare pentru bijuterii din aur şi cu diamante, ceasuri, genţi de lux şi electronice.

El apreciază că piaţa ceasurilor de lux este în acest moment foarte dinamică şi într-o continuă evoluţie, iar cumpărătorii sunt tot mai analitici, mai avizaţi şi dedică mai mult timp cercetării pieţei înainte de a face o achiziţie.

În ce priveşte profilul clienţilor de pe acest segment, Cosmin Popovici îi descrie ca fiind colecţionari pasionaţi, foarte buni cunoscători ai domeniului, cu preferinţe pentru piesele unice sau rare, care să reflecte stilul personal şi statutul social.

„Sunt căutate brandurile de renume şi designul exclusivist”, mai spune CEO-ul MAGNOR.

Reprezentantul holdingului subliniază că dorinţa de evitare a listelor de aşteptare ale retailerilor de profil este un alt motiv pentru care clienţii optează pentru ceasurile de lux pre-owned şi atrage atenţia asupra autenticităţii lor ca fiind foarte importantă pentru cumpărători.

MAGNOR operează 25 de magazine în Bucureşti, Ilfov, Sibiu, Braşov, Piatra Neamţ, Focşani, Bacău, Craiova, Galaţi şi Constanţa, Tg. Mureş, Buzău şi Ploieşti

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels