Retail&Agrobusiness

Cristian Preotu, proprietar, Comtesse du Barry România: Multe produse de calitate din România pleacă la export. Unele sunt precontractate direct pentru Anglia

ZF Retail 2019

Cristian Preotu, proprietar, Comtesse du Barry România:...

Autor: Alex Ciutacu

09.05.2019, 12:01 683

Multe produse româneşti de calitate sunt destinate exportului încă din etapa de producţie, unele dintre ele fiind deja precontractate pentru alte ţări, spune Cristian Preotu, proprietar al businessului Comtesse du Barry România, în cadrul ZF Retail 2019.

„Multe produse de calitate din România pleacă la export. Unele sunt precontractate direct pentru Anglia. Spre exemplu, avem o producţie bună de ciuperci, de hribi spre exemplu, şi le putem găsi aici în sezon cu 5 euro per kilogram, faţă de Franţa unde costă 40 de euro per kilogram, dar în pieţe şi în supermarketuri la noi nu găseşti aceste produse. Noi importăm multe produse, cum ar fi afinele care sunt din Chile”, spune Cristian Preotu în cadrul evenimentului.

El atrage atenţia că sunt mulţi producători locali cu produse de standard înalt în ţară, dar relaţia cu ei trebuie gestionată altfel.

„Există mulţi producători cu produse extraordinare în România. Trebuie avută o relaţie cu ei pentru ca aceste produse să rămână constant bune. Şi furnizorii şi angajaţii ar trebui trataţi în acelaşi mod şi la acelaşi nivel. Cred că din partea tuturor trebuie să vină schimbarea. Ne trebuie un sistem ca cel din Franţa unde se încurajează specificitatea unor produse, cred că şi pentru reţelele premium, marile magazine ar trebui să încurajeze calitatea românească”, adaugă Preotu.

Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:

  • Furnizorii locali ar trebui încurajaţi, ar putea primi o plată mai bună. Ei trebuie încurajaţi să investească, să hrănească animalele cum trebuie, să facă ce trebuie pentru produse de calitate. Vom începe să exportăm produse româneşti în Franţa.
  • Avem 6.000 de clienţi fideli. Ne-am extins în Serbia, Bulgaria şi acum Franţa pe partea de retail. Experienţa şi încrederea sunt cele mai importante acum. Noi în ultimii 15 ani avem o creştere constantă. Acum clienţii sunt mai pretenţioşi, mai experimentaţi, merg spre lucruri mai sigure.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO