Retail&Agrobusiness

Croatul Branko Roglic a mai preluat 15% din distribuitorul Interbrands

Branko Roglic

Branko Roglic

Autor: Mădălina Dediu Panaete

03.07.2019, 07:40 627

Orbico, grup croat din sectorul de distribuţie controlat de Branko Roglic, a ajuns să deţină aproape 25% din părţile sociale ale distribuitorului Inter­brands Marketing & Dis­tri­bu­tion, compa­nie cu afa­ceri de 935 de mi­lioane de lei  (200 mil. euro) în 2018, conform celor mai re­cente date publice.

Astfel, vânzătorii Hol­son Hol­dings, un grup în spa­tele căruia se află familia liba­neză Sarkis şi Rand Sherif, care ocupă funcţia de CEO, mai au 75%, res­pectiv 0,0001% din com­panie.

Intra­rea Orbico în afacerea Inter­brands s-a făcut iniţial cu un pachet de 10%, imediat după ce tranzacţia a fost anunţată. Orbico ar urma să mai preia pachete din Interbrands până când va deţine controlul companiei.

Interbrands Marketing & Distri­bution şi-a început activitatea în 1993, atunci când a făcut un parteneriat cu Procter & Gamble (P&G), unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum.

Ulterior, compania s-a dezvoltat, având în prezent parte­neri pre­cum British American To­bacco (BAT), Hen­kel, Nestlé, 3M sau Philip Morris, conform ultimelor date.

Compania şi-a ma­jorat în 2018 businessul cu 9%, la 200 de mi­lioane de euro, însă profitul net al distribuitorului s-a redus cu 32%, până la circa 3 miloane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO