Orbico, grup croat din sectorul de distribuţie controlat de Branko Roglic, a ajuns să deţină aproape 25% din părţile sociale ale distribuitorului Interbrands Marketing & Distribution, companie cu afaceri de 935 de milioane de lei (200 mil. euro) în 2018, conform celor mai recente date publice.
Astfel, vânzătorii Holson Holdings, un grup în spatele căruia se află familia libaneză Sarkis şi Rand Sherif, care ocupă funcţia de CEO, mai au 75%, respectiv 0,0001% din companie.
Intrarea Orbico în afacerea Interbrands s-a făcut iniţial cu un pachet de 10%, imediat după ce tranzacţia a fost anunţată. Orbico ar urma să mai preia pachete din Interbrands până când va deţine controlul companiei.
Interbrands Marketing & Distribution şi-a început activitatea în 1993, atunci când a făcut un parteneriat cu Procter & Gamble (P&G), unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum.
Ulterior, compania s-a dezvoltat, având în prezent parteneri precum British American Tobacco (BAT), Henkel, Nestlé, 3M sau Philip Morris, conform ultimelor date.
Compania şi-a majorat în 2018 businessul cu 9%, la 200 de milioane de euro, însă profitul net al distribuitorului s-a redus cu 32%, până la circa 3 miloane de euro.