Retail&Agrobusiness

Cum arată coşul de cumpărături de Paşte: cu circa 10% mai scump şi deci şi ceva mai gol

Pentru jucătorii din domeniu, perioada Paştelui este a doua cea mai importantă din an după cea a Crăciunului (de fapt, a sărbătorilor de iarnă în ansamblu).

Pentru jucătorii din domeniu, perioada Paştelui este a doua cea mai importantă din an după cea a Crăciunului (de fapt, a sărbătorilor de iarnă în ansamblu).

Autor: Cristina Roşca

20.04.2022, 00:08 1320

Oamenii cumpără cantităţi mai mici pentru că bugetul a rămas acelaşi cu cel din 2021 Totodată, în contextul inflaţiei galopante, oamenii se uită mai mult la preţ şi chiar caută bunuri mai ieftine din aceeaşi categorie.

Coşul de cumpărături al româ­nilor cu ocazia sărbătorilor pascale din 2022 este cu aproape 10% mai scump decât era anul trecut în aceeaşi perioadă, spun jucătorii din comerţul alimentar. El este în acest context şi ceva mai gol ca în 2021, dat fiind că salariile nu au ţinut pasul cu inflaţia galopantă.

„Coşul e mai scump şi mai mic. Oamenii şi-au adaptat cumpărăturile la venituri, iar veniturile nu au crescut sau nu pe măsura preţurilor“, spune Feliciu Paraschiv, proprietar, Paco Supermarket, una dintre cele mai puternice reţele independente din comerţul alimentar local.

Oamenii se limitează astfel la veniturile pe care le au, în condiţiile în care preţurile au crescut în ceea ce priveşte bunurile de larg consum cu circa 10%, adaugă antreprenorul.

„E prematur să facem o comparaţie exactă cu coşul de Paşte de anul trecut, pentru că abia acum încep cumpărăturile specifice. Totuşi, trendurile încă de la început de 2022 sunt de scădere cantitativă şi de migrare către bunuri mai ieftine. Se simte scăderea puterii de cumpărare“, spune şi Călin Costinaş, deputy CEO al reţelei de peste 1.500 de magazine Profi, una dintre cele mai importante afaceri din comerţul alimentar local.

Pentru jucătorii din domeniu, perioada Paştelui este a doua cea mai importantă din an după cea a Crăciunului (de fapt, a sărbătorilor de iarnă în ansamblu). Aceste luni cântăresc astfel mai greu în încasări, dar nu semnificativ. Călin Costinaş spune că există un vârf de cumpărare de 3-4 zile înainte de sărbători, dar nici atunci nu se poate vorbi de o dublare a vânzărilor faţă de o zi normală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO