Retail&Agrobusiness

Cum se adaptează retailerii străini la era tehnologiei: supermarketuri inteligente, carduri digitale şi inteligenţă artificială

Cum se adaptează retailerii străini la era tehnologiei:...

Autor: Cristina Roşca

31.01.2019, 00:07 4318

Reţelele străine din comerţul modern local se adaptează noii economii, care se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologie, astfel că lupta pentru client nu se mai dă doar în magazine - la raft, ci pe mai multe planuri. Astfel, retailerii lansează carduri pentru fidelizarea clienţilor, lansează soluţii bazate pe tehnologie pentru a monitoriza stocurile în timp real, dar semnează şi parteneriate cu companii terţe pentru anumite servicii.

Comerţul modern local, o piaţă unde jocurile sunt făcute de zece reţele străine cu afaceri de circa 11-12 mld. euro şi 2.700 de magazine, intră în era digitală.

Cea mai recentă mutare aparţine chiar liderului comerţului modern local, Kaufland, care anunţă lansarea unui „card digital de loialitate“. Un produs similar a fost pus pe piaţă de anul trecut de lanţul de supermarketuri Mega Image. Aceste carduri sunt promovate de companii ca instrumente menite să ajute retailerii să facă oferte personalizate clienţilor. Mai exact, pe baza produselor pe care un client le cumpără de fiecare dată, un soft creionează un profil „robot“ pe baza căruia retailerii pot veni cu oferte personalizate.

Tot în sfera tehnologiei, recent, şi gigantul francez Carrefour a anunţat implementarea unor soluţii de inteligenţă artificială pentru un mai bun management al stocurilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO