♦ Piaţa locală s-a conturat ca o piaţă de consum, iar asta mai ales în ultimii 10-15 ani, când şi puterea de cumpărare a crescut, odată cu salariul mediu.
România continuă să atragă atenţia brandurilor noi de modă, de cosmetice sau de food, chiar şi în această perioadă în care consumul e prudent, iar contextul economic e incert. Aşadar, piaţa locală a fost şi continuă să fie una dintre cele mai atrăgătoare din regiunea Europei Centrale şi de Est pentru retailerii străini.
„Există interes de investiţii atât din partea brandurilor, cât şi din partea partenerilor lor (centrele comerciale, parcurile de retail – n.red.). Am văzut în ultima perioadă nume noi şi branduri aşteptate, precum Kiko şi Rituals. Vedem mărci noi şi pe partea de food (cum ar fi Wendy’s – n.red.)“, spune Dana Radoveneanu, head of retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Cu toate acestea, adaugă executivul, sunt şi nume care nu sunt încă prezente în România. Uniqlo, Flying Tiger, TK Maxx şi Van Graaf sunt câteva exemple.