Retail&Agrobusiness

Dana Radoveneanu, Cushman & Wakefield Echinox: Orice centru comercial care îşi doreşte să rămână relevant trebuie să se adapteze nevoilor clienţilor săi. Clienţii sunt foarte interesaţi de proximitate

ZF Retail Summit 2025

Dana Radoveneanu, Cushman & Wakefield Echinox: Orice...

Autor: Ramona Cornea

13.05.2025, 11:06 129

Orice centru comercial care îşi doreşte să rămână relevant trebuie să se adapteze nevoilor clienţilor săi. Proximitatea este un aspect foarte important pentru clienţi, susţine Dana Radoveneanu, head of retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.


„Aş zice că pentru orice centru comercial care îşi doreşte să rămână relevant este foarte important să se adapteze nevoilor clienţilor săi, este important ca atunci când să aibă o anumită experienţă clientul când vine la cumpărături. Şi cred că dezvoltatorii şi proprietarii de centre comerciale şi mall-ul au înţeles asta foarte bine. Clienţii sunt foarte interesaţi de proximitate, să-şi poată rezolva toate nevoile într-un singur loc. Cred că accesul este foarte important, partea logistică, să oferi clientului locuri de parcare destule şi o experienţă”, a spus ea în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2025.

Ce a mai declarat Dana Radoveneanu în cadrul evenimentului ZF:

• Văd că se pune accent pe partea de food court. Asta este ceea ce am observat în noile dezvoltări în care sunt practic zone special dedicate pentru zona de food. Se pune foarte mult accentul pe experienţe, pe zona de food court. Designul este foarte important, zona de entertainment.

• Există interes de investiţii, atât din partea brandurilor, cât şi din partea partenerilor. Am văzut în ultima perioadă nume noi şi branduri aşteptate – Kiko, Rituals. Vedem branduri şi pe partea de food. Un subiect interesant este cel al brandurilor de lux, anul trecut am ajutat un brand de lux să-şi găsească locaţie şi vedem un interes pe segmentul acesta de lux. Vedem şi un interes din partea proprietarilor de a paria pe segmentul de lux. Cu toate acestea, sunt şi branduri care nu sunt încă prezente în România.

• Eu sunt mai optimistă, văd că lucrurile încep să se mişte şi în direcţia stradalului. Vorbeam despre dezvoltatori care investesc în nişa de lux. Am văzut că de la pandemie încoace s-a dezvoltat foarte mult zona stradală, mă refer aici la Bucureşti, la Calea Victoriei.

• Profilul chiriaşului, profilul brandului este foarte important. Trebuie să fim conectaţi şi cu ce se întâmplă real şi cu faptul că clienţii îşi dorească să găsească totul într-un singur loc sau centru comercial.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels