Retail&Agrobusiness

David Jordan, Policolor: Piaţa de vopsele auto va creşte, deoarece şi parcul auto este în creştere în România

David Jordan, Policolor: Piaţa de vopsele auto va...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

03.01.2019, 00:31 678

Producătorul de lacuri şi vopsele Policolor, unul dintre jucătorii din top zece de pe piaţa de profil, se aşteaptă la o creştere a pieţei de vopsele destinate autoturismelor, în condiţiile în care şi parcul auto este în expansiune.

„Piaţa de vopsele auto este un business destul de mic pentru Policolor, însă este un segment profitabil, pe care vrem să creştem. Producţia este împărţită echitabil între fabricile din România şi din Bulgaria. Piaţa este extrem de competitivă şi va creşte, deoarece şi parcul auto este în creştere în România, spre deosebire de de Bulgaria, unde evoluţia nu este la acelaşi nivel ca aici”, spunea recent David Jordan, CEO Policolor. El nu a precizat ce venituri obţine compania din vânzarea de vopsele de auto.

Potrivit celor mai recente despre acest sector, piaţa locală de vopsele auto a continuat să scadă şi în 2016, ajungând până la puţin peste 21 de milioane de euro, în condiţiile în care în 2014 era estimată la aproape 25 de milioane de euro.

Cererea cea mai mare în volum este, în România, pe segmentul economic, adică vopsele auto gata mixate. Deoarece vopseaua auto urmează tendinţele parcului auto naţional, creşterea numărului de flote auto achiziţionate în leasing a condus la creşterea cererii de vopsea auto albă, dat fiind că, în general, maşinile luate în leasing sunt în culori neutre, în special non-culoarea alb.

La sfârşitul anului 2017, numărul maşinilor înmatriculate în România a ajuns la aproape 6 milioane de unităţi, astfel încât densitatea maşinilor pe piaţa locală a ajuns la aproape 300 de maşini la mia de locuitori, fiind însă în continuare sub Bulgaria, care are 330 de maşini la mia de locuitori.

Grupul Policolor-Orgachim cuprinde fabrica de lacuri şi vopsele Policolor din România şi fabrica Orgachim din Bulgaria, pe care Policolor a cumpărat-o la sfârşitul anilor ’90.

La nivel de grup, Policolor-Orgachim a avut în 2017 o cifră de afaceri consolidată de 65 mil. euro, din care 28 mil. euro au venit doar din România (Policolor), adică aproximativ 45%. Pentru 2018, David Jordan estimează afaceri de 72 mil. euro pentru tot grupul, România urmând să-şi păstreze ponderea în total. 

Grupul Policolor, controlat de fondul de investiţii Reconstruction Capital 2 (RC2), îşi creşte capacitatea de producţie de pe piaţa locală odată cu deschiderea unei fabrici noi, în zona Militari din Bucureşti. Mutarea vine în condiţiile în care compania vrea să-şi consolideze poziţia în România şi chiar să se extindă. 

Investiţia în noua fabrică a Policolor este de 5,4 milioane de euro, bani în care intră atât preţul terenului – 2,3 milioane de euro – cât şi construcţia şi echipamentele noi – restul până la 5,4 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO