• Leu / EUR4.7205
  • Leu / GBP5.2885
  • Leu / USD4.1484
Retail&Agrobusiness

Din istoria businessului românesc. Cum s-au salvat Agricola Bacău şi Pepsi de la faliment în România: „Tot ce contează este brandul“

Din istoria businessului românesc. Cum s-au salvat Agricola Bacău şi Pepsi de la faliment în România: „Tot ce contează este brandul“

Eusediu Mărgăsoiu, specialist în marketing şi fondator al The Network: După ce am plecat din corporaţie am înţeles că de la limita prăpastiei la vârful lumii tot ce a contat în afară de „actul chirurgic“ a fost brandul şi echipa din spate.

Autor: Mădălina Panaete, Roxana Rosu

13 iun 2017 896
Eusediu Mărgăsoiu, specialist în marketing şi fondator al The Network, a vorbit despre relansarea a două branduri care erau în pragul falimentului şi care acum ocupă poziţii fruntaşe în industriile în care activează şi anume Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cărnii, şi Pepsi, numărul doi în piaţa băuturilor răcoritoare carbogazoase. 
 
Pepsi, care este acum unul dintre cele mai vândute branduri de băuturi răcoritoare având în spate o istorie de 50 de ani pe piaţa locală, a trecut în România printr-o criză la finalul anilor ’90. Pepsi ajunsese practic în faliment într-o vreme în care nu exista o legislaţie care să ateste această situaţie în business. În plus, în trei ani a ajuns de la cotă de piaţă de 35% la 3%, după cum a povestit Eusediu Mărgăsoiu în cadrul conferinţei „The Value of Second Chances: poveşti antreprenoriale şi soluţii pentru companii în dificultate“, organizată de Ziarul Financiar şi CITR Group. Astfel, producătorul a fost nevoit să ia măsuri radicale pentru relansarea brandului într-o perioadă în care compania românească European Drinks (cu brandul Adria şi Frutti Fresh) era pe val, iar Coca-Cola, un brand intrat pe piaţă la începutul anilor ’90, câştiga din ce în ce mai mulţi consumatori.
 
„În şase luni, de la 2.700 de angajaţi am ajuns la 710, de la nouă fabrici am ajuns la una,  de la 32 de expaţi la 3. A fost nevoie de o operaţie de tăiat cu bisturiul. Era o condiţie necesară, dar nu suficientă. Pepsi făcea blind-tests pe consumatori, cu două variante de băuturi de tip cola, iar la finalul anilor ’90 aproximativ 80% dintre participanţii la aceste teste alegeau Pepsi. Dar când nu era blind test, ci ştiau ce beau, 80% dintre participanţi au ales Coca-Cola. Concluzia este că oamenii nu cumpără produse sau servicii, ci percepţia despre ele, indiferent de industrie. Şi am înţeles că trebuia să reconstruim acel brand pentru a-l aduce de la faliment într-o zonă mai bună. Cu o echipă de zece oameni am ajuns să câştigăm premiul pentru cea mai bună ţară Pepsi din lume în 2008 pentru că am înţeles că tot ce contează este brandul“, a spus managerul, care a lucrat pentru îmbuteliatorul Pepsi de pe plan local circa 15 ani, ultima funcţie ocupată fiind cea de director de marketing pentru România şi Moldova. În 2008, a fondat The Network, firmă care furnizează servicii de consultanţă în management, de marketing strategic sau planificare strategică.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Principalele valute BNR - luni, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7205
Diferență: -0,0593
Ieri: 4.7223
Azi: 4.1484
Diferență: -0,7441
Ieri: 4.1455
Azi: 5.2885
Diferență: -0,0812
Ieri: 5.2846
Azi: 4.2506
Diferență: -0,0376
Ieri: 4.2507