Vânzările Avon România, cel mai mare retailer de cosmetice prin intermediul vânzărilor directe, au crescut în primele opt luni ale anului, însă cu mai puţin de 5%, fiind susţinute de categorii precum parfumuri, produse pentru machiaj, produse pentru bărbaţi şi produse noncosmetice, respectiv accesorii, haine sau produse pentru casă. La polul opus se află produsele de îngrijire personală care au avut o evoluţie mai slabă.
Avon a avut în 2013 afaceri de 451,8 mil. lei (102, mil. euro), în creştere cu aproape 4% comparativ cu anul anterior. businessul a revenit pe plus după doi ani de scăderi, însă nu a atins maximul din 2010 de 479 mil. lei. Mai mult, marja de profit a scăzut de la aproape 16% în 2010 la puţin sub 10% anul trecut. Răzvan Diraţian, 37 de ani, general manager al Avon România & Moldova, spune că vânzările din primele opt luni din 2014 au fost pe creştere, influenţate de investiţiile pe care compania le-a făcut în promovarea produselor noi. Potrivit informaţiilor furnizate anterior de companie Avon investeşte anual câteva zeci de milioane de dolari în promovare, sumă ce include atât bugetul de marketing şi advertising (pe toate mediile), cât şi programele de stimulare a reprezentanţilor (reduceri, bonusuri).
Surpriza vine de la produsele pentru bărbaţi
„În primele opt luni ale acestui an vânzările au evoluat în linie cu aşteptările noastre, suntem pe creştere low-single digit (sub 5% - n.red.). În următoarele luni aşteptăm, de asemenea, un trend pozitiv, în linie cu evoluţia pieţei şi estimăm creşterea vânzărilor versus anul precedent.“ Trimestrul al patrulea va fi, cel mai probabil, cel mai important trimestru din 2014, industria de produse cosmetice având o sezonalitate puternică în perioada toamnă-iarnă, potrivit lui Diraţian, care lucrează în companie de circa 15 ani, angajându-se încă din timpul facultăţii.