Retail&Agrobusiness

Diraţian, Avon: Surpriza anului a venit de la vânzările produselor pentru bărbaţi, care au intrat în topul creşterilor

Răzvan Diraţian, general manager al Avon România & Moldova: În România, clienţii sunt educaţi şi caută un raport corect produs-preţ şi nu cumpără din impuls

Răzvan Diraţian, general manager al Avon România & Moldova: În România, clienţii sunt educaţi şi caută un raport corect produs-preţ şi nu cumpără din impuls

Autor: Cristina Rosca

22.09.2014, 20:00 710

Vânzările Avon România,  cel mai mare retailer de cos­metice prin inter­me­diul vânzărilor directe, au crescut în primele opt luni ale anului, însă cu mai puţin de 5%, fiind susţinute de categorii precum par­fu­muri, produse pentru machiaj, produse pentru bărbaţi şi produse noncos­me­tice, respectiv accesorii, haine sau pro­duse pentru casă. La polul opus se află produsele de îngrijire personală care au avut o evoluţie mai slabă.

Avon a avut în 2013 afaceri de 451,8 mil. lei (102, mil. euro), în creştere cu aproape 4% com­pa­rativ cu anul an­te­rior. businessul a revenit pe plus după doi ani de scăderi, însă nu a atins ma­xi­mul din 2010 de 479 mil. lei. Mai mult, mar­ja de profit a scăzut de la aproape 16% în 2010 la puţin sub 10% anul trecut. Răzvan Diraţian, 37 de ani, general manager al Avon România & Mol­dova, spune că vânzările din pri­mele opt luni din 2014 au fost pe creş­tere, influenţate de in­ves­tiţiile pe care compania le-a făcut în pro­mo­varea pro­du­selor noi. Potrivit informaţiilor fur­ni­zate an­terior de companie Avon in­ves­teş­te anual câteva zeci de milioane de dolari în promovare, sumă ce include atât bugetul de marketing şi ad­ver­tising (pe toate mediile), cât şi programele de sti­mulare a reprezentanţilor (reduceri, bo­nusuri).

 

Surpriza vine de la produsele pentru bărbaţi

„În primele opt luni ale acestui an vânzările au evoluat în linie cu aşteptările noastre, suntem pe creştere low-single digit (sub 5% - n.red.). În ur­mă­toarele luni aşteptăm, de ase­menea, un trend pozitiv, în linie cu evo­luţia pieţei şi estimăm creşterea vân­zărilor versus anul precedent.“ Trimes­trul al patrulea va fi, cel mai probabil, cel mai important trimestru din 2014, industria de pro­duse cosmetice având o sezonalitate puter­nică în perioada toamnă-iarnă, potrivit lui Dira­ţian, care lucrează în companie de circa 15 ani, angajându-se încă din timpul facultăţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO