Retailerul german Penny Market, activ pe segmentul de discount, va investi în acest an 90 de milioane de euro în extinderea reţelei şi a suprafeţei logistice. Compania continuă astfel dezvoltarea businessului din România, unde are peste 250 de magazine, dintre care 20 au fost deschise anul trecut.
„În 2020, ne dorim să continuăm implementarea planurilor de expansiune şi să deschidem între 20 şi 25 de noi magazine în toată ţara, cât şi să începem lucrările la cel de-al patrulea centru logistic Penny Market din România“, spune Daniel Gross, care conduce businessul local al Penny Market.
În contextul expansiunii, dar nu numai, businessul reţelei de magazine s-a menţinut pe plus în 2019. A contat şi evoluţia economiei şi a consumului privat, deşi Penny Market este o reţea activă pe formatul de discount, care este cel mai puţin afectat de eventualele crize financiare, pariul pe preţuri mici jucând un rol important. Totodată însă, discounterii sunt şi cei pentru care perioadele de creştere economică nu aduc schimbări majore.
„Anul trecut a fost unul bun pentru noi şi suntem încrezători cu privire la 2020. Credem că vom putea menţine ritmul pe care l-am arătat în 2018 şi 2019. Ne aşteptăm ca piaţa să crească în continuare, dar ştim foarte bine că nu putem controla asta. Din 2005 şi până în prezent am învăţat că, indiferent de contextul fiscal şi legislativ, e necesar să ne adaptăm“, mai adaugă executivul român. El nu oferă detalii privind ritmul de creştere al businessului.
Daniel Gross vorbeşte însă de un ritm de creştere similar cu cel din 2018 când cifra de afaceri a avansat cu peste 15%, până la 3,5 mld. lei. O rată de creştere de 15% ar duce cifra de afaceri a germanilor la peste 4 mld. lei anul trecut, conform calculelor ZF.