Retail&Agrobusiness

Discounterul polonez Pepco a acoperit România cu peste 200 de magazine cu preţuri mici

Discounterul polonez Pepco a acoperit România cu peste...

Autor: Cristina Roşca

11.12.2018, 00:07 1134

Compania a pătruns chiar şi în localităţile cu sub 20.000 de locuitori, unde se bate cu magazinele de tip „orice produs la 13 lei“ şi cu bazarurile locale.

Retailerul cu preţuri mici Pepco din Polonia a deschis 214 de magazine în patru ani, acoperind atât oraşele mari din ţară, cât şi urbele mici şi me­dii. Doar în ultimul an compa­nia a inau­gu­rat peste 50 de unităţi, ara­tă cal­culele ZF pe baza datelor dispo­ni­bile.

După numărul de ma­gazine, polonezii sunt de departe cel mai extins jucător din modă.

Expansiunea rapidă a făcut ca afacerile companiei să se apropie de 150 de milioane de euro anul trecut, du­pă ce s-au dublat faţă de 2016.

Pepco a intrat cu un model de busi­ness nou în România, spre deosebire de cei­lalţi retaileri internaţionali prezenţi, având produse cu preţuri care pornesc de la sub 10 lei. De altfel, intrarea com­pa­niei pe piaţă a schimbat reperele de preţ după ce ani de zile C & A şi H & M au fost retailerii consideraţi a avea preţuri mici.

Polonezii care vând haine, acce­so­rii şi produse de decoraţiuni la preţuri mici se bat cu alţi discounteri interna­ţionali, precum Takko sau LC Waikiki, dar şi cu magazinele de tip „orice pro­dus la 13 lei“ sau cu baza­ru­rile locale. Mai mult, ca urmare a ex­pan­siunii ful­mi­nante a polonezilor, pe acest seg­men­te de piaţă a intrat în 2018 şi gigan­tul german Kik.

Pe piaţa locală, din cauza puterii re­duse de cumpărare, o mare parte (pâ­nă la o treime, potrivit ultimelor date) din achiziţiile de haine şi deco­ra­ţiuni se realizează în pieţele agro­ali­mentare şi în bazaruri, potrivit unor date mai vechi oferite de companiile de cercetare de piaţă. Acest lucru arată încă o dată potenţialul de piaţă pentru anumiţi retaileri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO