Retail&Agrobusiness

Distribuitorul New Holland pe piaţa locală a vândut 450 de tractoare fermierilor români

Monika Puiu, director general al NHR Agropartners România: Piaţa noastră are un potenţial de 10.000 de tractoare noi în fiecare an, dar mai este mult până vom ajunge acolo. Este nevoie de timp pentru dezvoltare.

Monika Puiu, director general al NHR Agropartners România: Piaţa noastră are un potenţial de 10.000 de tractoare noi în fiecare an, dar mai este mult până vom ajunge acolo. Este nevoie de timp pentru dezvoltare.

Autor: Gabriel Razi

05.02.2015, 00:08 1039

NHR Agropartners, companie deţinută de austriecii de la VA Intertrading şi distri­buitorul local al utilajelor New Holland, a vândut în România anul trecut 450 de tractoare, adică o cotă de 25% din piaţa estimată la 1.800 de unităţi anual, fiind al doilea jucător după compania americană John Deere.

„Anul agricol bun s-a văzut în rezultatele noastre. Creştem, dar şi piaţa a crescut anul trecut. Sunt fermieri care sunt saturaţi, dar marea majoritate nu sunt acoperiţi pe partea de utilaje“, spune Monika Puiu, şefa NHR Agropartners România.

Agricultura locală este al cincilea jucător pe piaţa europeană a cerealelor, dar ritmul de creştere al vânzărilor de utilaje noi este sub cel al creşterii volumelor din hambarele fermierilor, având în vedere că piaţa este de 11 ori mai mică decât în Franţa deşi suprafaţa agricolă locală este la jumătate faţă de cea din Hexagon. În Franţa se vinde anual un tractor nou la fiecare 260 de hectare, în timp ce în piaţa locală intră câte un utilaj nou la fiecare 3.000 de hectare.

„Piaţa noastră are un potenţial de 10.000 de tractoare noi în fiecare an, dar mai este mult până vom ajunge acolo. Este nevoie de timp pentru dezvoltare“, spune Monika Puiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO