Retail&Agrobusiness

Diversificare de portofoliu. Unii dintre cei mai puternici antreprenori locali dezvoltă afaceri în modă în umbra businessurilor grele din energie, agricultură sau construcţii

Diversificare de portofoliu. Unii dintre cei mai puternici antreprenori locali dezvoltă afaceri în modă în umbra businessurilor grele din energie, agricultură sau construcţii

Autor: Cristina Rosca

26.07.2017, 00:05 773

Unii dintre cei mai puternici antreprenori români au ales să parieze pe producţie în industria modei, în timp ce alţii pe retail, dezvoltând în sistem de franciză o serie de branduri internaţionale

Gabriel Comănescu este unul dintre cei mai puternici antre­pre­nori locali, el fiind „arhitectul“ afa­cerii de foraj marin Grup Ser­vicii Petroliere (GSP), parte a gru­pului Upetrom. După ce a absolvit Aca­demia Navală Mircea cel Bătrân, omul de afaceri a ocupat un post de ofiţer electrician în marina co­mercială şi de inginer electro­me­canic la Romline.

Gabriel Comă­nescu a intrat în afacerile cu petrol în 1999, când a cumpărat de la AVAS companiile de foraj pe uscat Foserco şi Aqua­for. Apoi, a câştigat licitaţia pentru uzina 1 Mai Ploieşti, care a devenit Upetrom - 1 Mai, iar în 2004 a înfi­inţat Grup Servicii Petroliere. În 2005 a înfiinţat Upetrom Group, un grup integrat de societăţi cu activi­tăţi în construcţii şi foraj marin.

Totodată, omul de afaceri îm­preună cu soţia sa Gina Comă­nes­cu au decis să îşi diversifice por­to­foliul de business, astfel că au in­ves­tit iniţial în turism, respectiv în ho­telul de cinci stele Vega din sta­ţiunea Mamaia. Apoi, pasiunea pen­tru mare şi navigaţie i-a deter­minat pe antreprenori să preia local fran­ciza bran­dului de modă Marina Yach­ting. Sub acest brand sunt des­chise patru unităţi, două în Capitală şi câte unu în incinta hotelului Ve­ga şi a hotelului Alpin din Po­iana Braşov. Primele două sunt mono­brand, iar celelalte două sunt multi­brand, conform celor mai recente date ale ZF.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO