Retail&Agrobusiness

Doar 2 din 6 proiecte de retail anunţate în Braşov mai pot fi absorbite de piaţă

Doar 2 din 6 proiecte de retail anunţate în Braşov mai pot fi absorbite de piaţă

Autor: Cristina Cuncea

28.06.2012, 11:04 927

"Piaţa de retail modern din Braşov mai poate absorbi 45.000 - 65.000 mp de retail modern până în 2015, sub formă de mall-uri, centre de tip outlet, galerii comerciale etc. Stocul de retail modern din Braşov se situează în prezent la 52.206 mp, format preponderant din centre de dimensiuni mici şi medii, dintre care niciunul nu deţine o poziţie dominantă, din punct de vedere al conceptului, al masei critice sau al mixului de chiriaşi. Cele mai multe centre au fost lansate între 2004 şi 2008 şi au suprafeţe ce nu depăşesc 10.000 mp", se arată într-un studiu al companiei de consultanţă imobiliară DTZ.

Potrivit studiului, cu un stoc mediu de 0,214 mp pe locuitor, Braşov prezintă încă un potenţial semnificativ pentru noi dezvoltări, mai ales prin comparaţie cu oraşe din Polonia, Cehia sau Ungaria.

Şapte noi proiecte de retail au fost anunţate în Braşov pentru anii următori, dintre care trei au date de livrare înainte de 2015.

"Piaţa nu are potenţialul de a absorbi întreg stocul anunţat spre livrare şi considerăm că proiectul sau proiectele care se vor lansa primele au cele mai mari şanse de succes, dacă sunt dezvoltate corespunzător, în termeni de locaţie, masă critică, mix de chiriaşi, concept etc", a declarat într-un comunicat Răzvan Sin, şeful departamentului retail DTZ Echinox.

Anul viitor un singur proiect va finalizat în Braşov - Coresi Shopping Center, dezvoltat de Immochan şi închiriat de DTZ Echinox.

Centrul comercial va fi situat pe fosta platformă industrială Tractorul. Construcţia centrului comercial va începe anul acesta şi se va desfăşura pe 24 ha din totalul de 100 ha cumpărate de Immochan. Proiectul va cuprinde un hipermarket Auchan de 16.000 mp - cel mai mare din Transilvania - un centru comercial de 25.000 mp închiriabili şi o parcare cu 3.000 de locuri.

Printre proiectele anunţate în Braşov se numără Korona Mall (25.000 mp, Echo Investments), Corall (Cora), Riofisa Center (47.000 mp, Riofisa & Ţiriac Holding), IUS (41.000 mp, Immoeast), Roua Retail Park (Immoeast), extindere a galeriei Carrefour de către NEPI (livrare 2014).

Metodologia studiului ia în calcul stocul curent din Braşov, proiectele planificate pentru livrare şi datele de finalizare ale acestora şi confruntă datele cu cele din mai multe oraşe comparabile din Ungaria şi Polonia, considerate puncte de referinţă. Procedura evaluează stocul de retail modern per capita şi îl ponderează cu puterea de cumpărare a populaţiei din ţara respectivă.

AFACERI DE LA ZERO