Retail&Agrobusiness

Doar cei mai puternici vor supravieţui. Miza: „un portofel“ care se va apropia de zece miliarde de euro în acest an

Doar cei mai puternici vor supravieţui. Miza: „un...

Autor: Dana Ciriperu

05.01.2015, 08:10 1277
Au ajuns la 1.500 de magazine şi o cotă de pia­ţă de peste 50% din comerţul românesc, au scos din joc afacerile antreprenorilor români, au pus presiune pe furnizori, au bifat vânzări de 8-9 miliarde de euro anul trecut, dar au ajuns într-un punct de cotitură în care doar cei puternici vor supravieţui.
 
Magazinele din comerţul modern, printre cele mai dinamice pieţe din România, o „industrie“ care a devenit în ultimul deceniu unul dintre cei mai mari angajatori din eco­no­mie, au intrat încă de acum doi ani într-o perioa­dă a consolidărilor deschisă în toamna lui 2012 de preluarea a 20 de magazine Real de către reţeaua rivală Auchan.
 
În comerţul modern românesc sunt în prezent 12 reţele cu acţionari străini care îşi dispută o felie de peste 50% din piaţă, însă vocile care vorbesc despre consolidări s-au înmulţit în ultimul an. Sub presiunea costurilor, a politicii acţionarilor care urmăresc doar poziţii de top pe pieţele pe care sunt prezenţi, a lipsei de finanţare, retailul românesc ar putea fi şi în acest an un sector de primă mână pentru consultanţii în fuziuni şi achiziţii. ZF a scris încă de la finalul anului trecut despre tatonările pe care le poartă grupul german Rewe, acţionar al supermarketurilor Billa, pen­tru vânzarea magazinelor din România – infor­ma­ţie negată de oficialii grupului german – , dar şi despre blocarea planurilor de expansiune ale francezilor de la Cora.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO