Retail&Agrobusiness

Dobrogea Grup, producătorul Eugenia, investeşte 2 mil. euro în extinderea capacităţilor logistice şi dezvoltarea unor produse noi

Dobrogea Grup, producătorul Eugenia, investeşte 2 mil....

Autor: Florentina Niţu

10.03.2021, 10:00 1558

Dobrogea Grup, unul dintre cei mai mari producători de morărit şi panificaţie de pe plan local, şi-a bugetat investiţii de 2 mil. euro în 2021, după ce a finalizat o investiţie de peste 1 mil. euro într-o linie auto­matizată de producţie a patiseriei congelate.

„Având în vedere contextul actual şi lipsa de predictibilitate vom di­recţiona bugete importante în inves­­tiţii pentru modernizare şi extinderea capacităţilor logistice. Mai mult, vom investi şi în zona de producţie în echipamente noi de ambalare. Eforturile de investiţie vor fi direcţionate şi către dezvol­tarea de produse noi şi susţinerea gamelor de produse recent lansate. Bugetele de investiţii pentru anul 2021 se ridică la peste 2 mil. euro“, au spus reprezen­tanţii Dobgrogea Grup pentru ZF.

Oficialii businessului, cu o prezenţă de 60 de ani pe piaţă, ce deţine în judeţul Constanţa două mori de grâu, o moară de porumb, mai multe fabrici de pâine, o fabrică de biscuiţi şi o fabrică de paste făinoase şi o reţea proprie de maga­zine, se aşteaptă ca 2021 să fie un an mai liniştit decât cel care a trecut, cu mai puţine provocări.

Ei menţionează că 2020 a fost un an al provocărilor si al adaptării în permanenţă la nevoile consumatorilor, dar a adus şi oportunităţi de dezvoltare.

Totodată, au adăugat că în 2020 lipsa de mobilitate şi distanţarea socială au produs schimbări şi în modelul de business al companiilor, acestea fiind nevoite să se adapteze rapid la noul context. „Vorbim de impactul negativ produs de închiderea sectorului HoReCa, de scăderea traficului în magazine, dar şi de un impact pozitiv al muncii de acasă ce a condus la o reînchegare a familiei.“

Pe piaţa de morărit şi panificaţie, Dobrogea Grup concurează cu jucători precum Vel Pitar, Boromir sau Sam Mills. Un român consumă 96,5 kilograme de pâine, peste media europeană de 60 de kilograme per cap de locuitor, potrivit unui studiu făcut de INS în 2019. Datele statistice mai arată că anual, România importă 900.000 de tone de pâine congelată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO