Retail&Agrobusiness

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF: O tânără din Botoşani şi-a îndeplinit visul de a face din pasiunea ei pentru ciocolată un business. Care este povestea ei?

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF: O tânără din...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

31.12.2021, 13:35 124

Five Graces Chocolate House este numele pe care Bianca Andreea Catană l-a dat pasiunii ei pentru ciocolată. Primele ei tentative de a face ciocolată s-au concretizat în primii ani de liceu, când a descoperit formele şi reţetele de ciocolată. Mai târziu, Five Graces Chocolate House a devenit îndeplinirea unui vis, într-un moment de apogeu al pandemiei, scrie revista lunară de lifestyle de lux După Afaceri.

Bianca a terminat International Business Administration la Viena, pentru că antreprenoriatul îl avea în sânge, înainte de a-l avea pe cartea de vizită. Apoi, după ce au fost puse bazele teoretice, a continuat prin a se specializa în domeniul pe care şi l-a ales, astfel că acum este studentă la un master în ciocolaterie din Asti, în Italia. De-a lungul timpului, a urmat mai multe cursuri în prelucrarea ciocolatei la diverse şcoli culinare din Europa.

„Am investit aproximativ 15.000 de euro, multă muncă şi suflet. Asta include cursuri, pregătire, aparatură şi deschiderea unui laborator în Botoşani. Aici facem cu dragoste produsele pe care le găsiţi pe site, dar şi fizic, la Prăvălia cu Flori din Botoşani, Citadel Boutique din Eforie Sud şi Băcănia lu’ Furdui din Bucureşti.”

Dincolo de vânzările online şi offline, Five Graces are şi o componentă dedicată evenimentelor, astfel că ciocolata înnobilată de Bianca poate ajunge parte din chocolate baruri care dau gust petrecerilor.

„Am avut un start care m-a surprins uşor, deşi ştiam că asta voi face şi pentru asta mă pregătesc de mică. Deschiderea oamenilor către acest frumos domeniu m-a provocat să încerc şi să vin cu produse de calitate şi cu noutăţi cât mai multe. De aceea, anul 2020 a fost un an de organizare, de angajare, de perfecţionare, am investit cât mai mult şi am căutat forma perfectă de prezentare şi de vânzare a produselor.”

Minicioco, Praline şi Munţişori – acestea sunt numele de cod ale pieselor de rezistenţă din meniul Five Graces, devenite emblemă deja. De la design la ambalaje, fără alte complicaţii, pentru că ciocolata nu are nevoie de asta.

Bianca Andreea Catană mizează pe o gamă restrânsă de produse, la care se adaugă, în fiecare sezon, sortimente noi şi reţete personalizate.

„Pasiunea pentru gătit mi-am descoperit-o din copilărie, încercând mereu reţete noi cu bunica mea. Iar pasiunea pentru ciocolată - pentru mâncat mai cu seamă - cu mult înainte. De făcut, propriu-zis, am început în liceu, când am primit primele forme şi tot atunci am încercat reţete pe care le-am dat către degustat familiei şi prietenilor. Aş putea spune că atunci am realizat că aceasta este un drum pe care, într-adevăr, aş putea merge şi că nu este doar un vis de copil”, îşi aminteşte Bianca.

Când vine vorba de inovaţia de astăzi, orice produs nou din portofoliul Five Graces Chocolate House se naşte dintr-o simplă idee care vine pe neaşteptate, o „sclipire”, aşa cum o numeşte Bianca. Punerea ei în practică, producţia reţetei aşadar, poate dura însă şi patru-cinci zile, în funcţie de complexitate.

„Pentru a găsi combinaţia perfectă, îmbinarea dintre gust şi textură, este nevoie de câteva încercări. Încep prin a stabili aroma şi nuanţele ganache-ului, apoi, în funcţie de acestea, adaug ingredientele necesare pentru a ajunge la rezultatul dorit.”

Preţul de plecare este de 20 de lei pentru cea mai mică cutie de Minicioco, cea cu zece bucăţi, şi ajunge la câteva sute de lei pentru ouăle de ciocolată pictate sau cutiile de praline personalizate, adevărate opere de artă. Bianca spune că poate însă şi mai mult decât atât.

„Planurile noastre sunt pe termen lung, ne dorim ca Five Graces Chocolate House să răsune la nivel internaţional, dar ştiu că avem de muncit până acolo. Pentru anul 2021, am dori să avem cât mai multe colaborări cu cafenele, florării, gift shops sau alte locuri care împart aceleaşi valori cu ceea ce promovăm noi. În plus, am dori să deschidem mai multe puncte de vânzare directă în ţară”, spune ea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO