♦ România e deja unul dintre marii producători de profil din Europa.
Producţia de biciclete a explodat în România în ultimii zece ani sau chiar mai bine, valoarea sectorului crescând de circa zece ori, în timp ce numărul de companii s-a dublat, la fel şi numărul de salariaţi, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Mai exact, în 2008-2009, pe piaţa locală se realizau vehicule pe două roţi în valoare de 130-165 mil. lei. Era vorba de 14 companii care aveau în total 700-800 de salariaţi. Apoi, sectorul a crescut puternic, pentru a se stabiliza în ultimii ani (2018-2020, deci inclusiv în primul an de pandemie) la peste 1,3 mld. lei şi peste 1.700 de salariaţi.
Mai mult, numărul de companii a ajuns anul trecut la un nivel maxim, 31 de entităţi juridice. Industria de biciclete a ajuns în prim-plan în contextul pandemiei de COVID-19 care a dat un imbold masiv vânzărilor de vehicule pe două roţi, mai ales în Occident unde oamenii au renunţat la transportul în comun pentru aceste mijloace de transport. Mai mult, există o serie de iniţiative ale autorităţilor în acest sens, fie prin oferirea de vouchere pentru achiziţia de biciclete, fie prin dezvoltarea unui sistem de piste.