Retail&Agrobusiness

Care e relaţia dintre nivelul de dezvoltare economică, presă şi piaţa de carte? Unu din cinci germani a cumpărat online în 2024 cărţi, ziare şi reviste. În România, doar 5% din populaţie a făcut astfel de achiziţii. Piaţa locală e codaşă la nivelul UE, alături de majoritatea ţărilor din zona de est a Europei

Care e relaţia dintre nivelul de dezvoltare economică,...

Autor: Cristina Roşca

24.04.2025, 16:30 64

CLICK AICI PENTRU INFOGRAFICUL CARE ÎNSOȚEȘTE ACEST ARTICOL, DISPONIBIL EXCLUSIV PE ZF CORPORATE

În anul 2024, doar unu din 20 de români (echivalentul a 5,25% din populaţie) a cum­părat online cărţi, re­vis­te şi ziare print, aceasta fiind a treia cea mai mică pondere de la nivelul Uniunii Europene, pe ultimele locuri aflându-se Le­to­nia (3,80%) şi Cipru (2,03%), arată un stu­diu al biroului euro­pean de statistică Eurostat.

Şi când vine vorba de achiziţiile vir­tuale de audio­bookuri şi e-bookuri piaţa locală e codaşă, cu o pondere de doar 2,57% din to­talul populaţiei, arată ace­eaşi sursă.

Pe de altă parte, la vârful acestui clasa­ment se află ţările din Occident, ţări dezvol­tate din punct de ve­dere economic, pre­cum Irlanda (28,26%), Olanda (23,54%) şi Luxemburg (22,69%). Vin apoi Norvegia, Germania, Austria şi Franţa.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro