Retail&Agrobusiness

Edvin Abdulachim, director comercial Altex: Trebuie să fim optimişti, să ne facem bugetele, iar ce transmitem mai departe să fie optimism. În momentul în care vezi că undeva stagnează, încerci să iei din altă parte

ZF Retail Summit 2022

Edvin Abdulachim, director comercial Altex: Trebuie să...

Autor: Alexandra Matei

17.05.2022, 14:14 300

Edvin Abdulachim, director comercial al Altex, spune că optimismul şi adaptabilitatea reprezintă cheia către succes, în special în perioadele critice, cum au fost anii de pandemie şi cum este, în prezent, criza generată de războiul din Ucraina.

Astfel, pentru a rămâne pe linia de plutire, el este de părere că atunci când un anumit segment stagnează, diversificarea gamei de produse şi servicii este soluţia.

„Trebuie să fim optimişti, să ne facem bugetele, iar ce transmitem mai departe să fie optimism. În momentul în care vezi că undeva stagnează, încerci să iei din altă parte. De asta am intrat pe zona de Lego. Shoppingul în era post-Covid înseamnă diversificare, nu numai pe tip de produs, dar şi pe servicii. Pandemia ne-a forţat să creştem în online. Am făct în aşa fel încât să unificăm contul clientului online-offline. Ne-am făcut această strategie omnichannel, pe care mergem de ani de zile. Am dat drumul aplicaţiei. În curând, dăm drumul şi marketplace-ului Altex”, a spus Edvin Abdulachim, director comercial al Altex, în cadrul ZF Retail Summit 2022.

În primele cinci luni din 2022, menţionează el, consumul s-a simţit puţin mai bine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi chiar dacă, la nivel general, a existat o oarecare stagnare a pieţei, premisele sunt optimiste.

„Noi am avut creşteri în fiecare an, de aproximativ 15-20%. Anul acesta, din nou, începem cu dreptul. Încercăm să atragem cât mai mult din această piaţă şi ne concentrăm în special pe servicii”, a adăugat acesta.

Totodată, Altex urmăreşte şi alte aspecte pe care clientul le caută, cum ar fi proximitatea. Clientul, mai spune Edvin Abdulachim, caută comoditatea, să aibă un loc de parcare şi să găsească toate produsele şi serviciile în acelaşi loc.

Altex caută să se transforme el însuşi într-un mic mall, iar în acest sens, după cum menţionează directorul comercial al retailerului, au fost dezvoltate categorii noi de produse, pe lângă clasicele electronice şi electrocasnice, precum anvelope, cometice sau jucării.

Edvin Abdulachim mai spune că au fost implementate, în ultimii ani, etichetele electronice, un lucru foarte benefic pentru clienţi, întrucât a existat astfel o aliniere a tuturor preţurilor, atât în online, cât şi în offline.

Între categoriile noastre, pentru care suntem cunoscuţi, cum este electroIT, online-ul generează circa 15-20%. Sunt anumite categorii de produs unde share-ul este 50%, 60% sau chiar 100% pentru că în online am dezvoltat diverse alte categorii de produs, cum ar fi băuturile.”

Magazinele tip mall au cu siguranţă avantaje pe care magazinele stradale nu le pot obţine, crede el, iar printre acestea se numără varietatea de produse şi existenţa unui loc de parcare.

În ceea ce priveşte al doilea semestru din 2022, Edvin Abdulachim se aşteaptă ca acesta să fie foarte dificil, nu neapărat mai bun sau mai puţin bun decât primul.

„Mizăm pe adaptabilitate. Trebuie să fim atenţi la buget, să vedem care sunt cheltuielile şi să le ţinem în frâu”, a conchis el.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO