Retail&Agrobusiness

Eficienţa din retailul românesc: cifra de afaceri per angajat a crescut cu 10% în marile reţele. Nouă dintre cei zece jucători din comerţul modern şi-au eficientizat businessul anul trecut, respectiv au avut o cifră de afaceri per angajat mai mare decât în 2018. Metro şi Lidl sunt singurii jucători unde vânzările per salariat sar de 1 milion de lei

Eficienţa din retailul românesc: cifra de afaceri per...

Autor: Cristina Roşca

14.09.2020, 00:07 381

Fiecare dintre cei 86.500 de sala­riaţi din comerţul modern a contribuit în medie la vânzările industriei cu 800.000 de lei, suma fiind cu 10% mai mare decât în anul anterior, conform cal­culelor ZF pe baza datelor publice.

Calculele pornesc de la numărul mediu de salariaţi pe anul în curs şi de la vânzările obţinute de fiecare com­pa­nie în parte, astfel că nu se ţine cont spre exemplu de data în care o per­soa­nă s-a angajat în companie.

Deşi s-au extins puternic, cu peste 400 de magazine noi în 2019, retailerii nu au angajat în acelaşi ritm oameni noi. Mai mult, cinci din zece reţele au raportat mai puţini salariaţi ca în 2018.

Singura excepţie este discounterul german Lidl, care a angajat masiv anul trecut, 2.000 de oameni noi (o creştere de 35%). A fost totodată anul cu cea mai alertă expansiune a companiei şi cu o creştere a cifrei de afaceri de 25%, cea mai mare din piaţă. Numărul de sa­la­riaţi însă, spre deosebire de restul re­ţe­lelor, a crescut mai repede ca cifra de afaceri.

Este interesant însă de observat faptul că vânzările cumulate ale celor zece reţele de comerţ modern din România au crescut anul trecut cu 12,6%, până la 68 mld. lei, în timp ce numărul de salariaţi s-a apropiat de 86.500 după ce au fost angajate 2.340 de persoane noi. Astfel, creşterea numărului de salariaţi e de sub 3%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO