Retail&Agrobusiness

Elena Gheorghe, country manager Pay U: Pandemia a venit, cel puţin pentru online, cu un volum de tranzacţii care, în mod normal, s-ar fi întâmplat în 3-4 ani

​ZF Retail Summit 2022

Elena Gheorghe, country manager Pay U: Pandemia a venit,...

Autor: Miruna Diaconu

16.05.2022, 15:25 122

Elena Gheorghe, country manager al Pay U, spune că pandemia a accelerat adopţia plăţilor cu cardul, astfel că, în prima parte a pandemiei, volumul de tranzacţii a fost foarte mare, care, în mod normal, s-ar fi întâmplat în circa 3-4 ani.

„Pandemia a venit, cel puţin pentru online, cu un volum de tranzacţii care, în mod normal, s-ar fi întâmplat în 3-4 ani a venit şi cu o presiune pe sistemele de plăţi, aici nu vorbim doar de procesatorii de plată, dar şi scheme şi de bănci, la începutul pandemiei am lucrat împreună ca să ne asigurăm că susţinem toate volumele”, spune Elena Gheorghe, country manager al Pay U, în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2022.

Ponderea comerţului online în total retail, la nivel global, a crescut considerabil de la 2%, înainte de pandemie, la circa 10% în prezent, iar estimările arată un trend pozitiv pentru e-commerce.

Alte declaraţii:

Pentru noi, digitalizarea înseamnă folosirea tuturor instrumentelor informatice de automatizare a proceselor operaţionale şi nu numai, mai ales în contextul în care rapiditatea cu care se poate ajunge la clientul final şi forma fac diferenţa. Cred că în perioada pandemiei a fost mai mult decât vizibil acest lucru.

Dacă înainte de pandemie, marii retaileri cochetau cu partea de online şi digitalizare, în lockdown şi în 2020, au fost forţaţi să apeleze la foarte multe companii care oferă instrument de automatizare a proceselor operaţionale. Lucrul acesta vine şi în contextul în care comerţul online a crescut foarte mult în 2020. Dacă înainte de pandemie vorbeam de valori sub 10%, în ultimii doi ani, ponderea comerţului online în total retail a ajuns la 20% la nivel global, dar ele vin mână în mână pentru că dacă vorbim de marii retaileri vând nu doar alimentar, ci şi alte categorii de produse.

La nivel global, vorbim de valori de 3.400 miliarde dolari, în Europa de Est a crescut valoarea, dacă înainte de pandemie vorbeam de 2%, acum vorbim de 10%. Pentru 2025, estimarea este că ne vom afla la un 25% la nivel global din tot ce înseamnă retail, o caloare de 7.400 miliarde dolari. Aceste creşteri nu ar putea fi susţinute dacă nu ar exista un focus în digitalizare a acestor operaţiuni din spate, operaţiuni cu precădere în zona operaţională şi cred că excelenţa operaţională va face diferenţa între jucătorii mari.

Pandemia a venit cu o creştere, la noi aproape s-a dublat plata cu cardul, iar în piaţă am constatat că plata cu cardul a crescut de la 25% la 36% la finele anului 2020, iar în 2021, noi am estimam o creştere de 20%, ne apropiam de un 39% adopţia plăţilor cu cardul.

Clienţii au putut să vadă şi să experienteze că în online ai timp să analizezi ofertele, diversitatea ofertelor. A fost o oportuntiate pentru micii producători să fie cunoscuţi prin intermediul aplicaţiilor de delivery.


Noi ofeream posibilitatea de a salva cardul şi de a avea o experienţă one click payment, de altfel, noi am fost foarte concentraţi şi pe partea de retur care este foarte important pentru siguranţa mintală a clinetului, astfel încât să continue să comande în online, iar pentru partea de retur, noi avem şi un pilot pe care l-am lansat înainte de pandemie, care a ajutat foarte mult în pandemie in a comanda online.​​​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO