Retail&Agrobusiness

Eliezer Prod, producătorul brandului de brânzeturi Lunca Ilvei, mizează pe reţeaua proprie de magazine pentru a contracara scăderea exporturilor şi dependenţa de retail: a deschis 8 locaţii, în Bistriţa-Năsăud şi Cluj-Napoca

Eliezer Prod, producătorul brandului de brânzeturi...

Autor: Florentina Niţu

02.04.2025, 17:30 159

Eliezer Prod, producătorul bran­dului de brânzeturi Lunca Ilvei, din localitatea cu acelaşi nume din ju­deţul Bistriţa-Năsăud, pus pe picioa­re în anul 2001 de soţii Sabina şi Marcu Leşan, dezvoltă o reţea proprie de ma­ga­zine, ca urmare a scăderii vo­lu­melor după Brexit pe piaţa britanică şi o lipsă de creştere a vânzărilor în retail.

„Dezvoltăm o reţea de magazine de producător; până în prezent sunt deschise opt, iar numărul lor va creşte în diferite oraşe. S-a început cu Bis­triţa-Năsăud şi deja avem unul şi la Cluj-Na­poca, urmând să mai fie deschi­se şi altele“, au spus pentru ZF soţii Leşan, fondatorii companiei Eliezer Prod.

Compania mizează pe consolida­rea pieţei interne şi reducerea depen­denţei de distribuitorii pe pieţe din străinătate, dar şi de supermarketuri. De aproximativ şapte ani, compania exportă circa 15% din lactate în Grecia, Spania, Italia şi Anglia, însă exporturile nu au crescut de la un an la altul. În Grecia, vânzările sunt mai mari în perioada de vară, când este sezonul turistic, iar pentru depozitele româneşti din Spania şi Italia nu s-au înregistrat creşteri, pentru că produse­le lor nu fac parte din categoria pro­duselor ieftine, iar comercianţii caută cu prioritate produse mai ieftine. De asemenea, au avu o problemă cu exportul în Anglia, unde, după Brexit, procedurile au devenit mai compli­cate şi acolo s-au redus vânzările.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro